تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
7

آب شدن یخ میدان آزادی با آدم برفی

  • کد خبر : 15532
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
آب شدن یخ میدان آزادی با آدم برفی
گروه میدان آزادی پس از دو سال به عرصه موسیقی بازگشتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، گروه میدان آزادی پس از دو سال فاصله از میدان موسیقی قرار است قطعه ای بانام آدم‌برفی را منتشر کنند.
این قطعه که قرار است جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ منتشر شود در دسته‌ی جریانات فرعی قرار دارد.

سبک‌های مختلف موسیقی ازجمله الکترونیک، جَز، راک، فیوژن و … این روزها در ایران تولیدات و مخاطبان زیادی دارد. در این گزارش سراغ گروه موسیقی «میدان آزادی» رفتیم و نگاهی گذرا به فعالیت آن‌ها داشتیم.

گروه میدان آزادی از اجرا در خیابان، تا کافه‌ها و مکان‌های فرهنگی کوچک کارش را آغاز کرد. این گروه مثل بسیاری از ایندی بندها با اجرا شناخته شد و پس‌ازآن شروع به انتشار آثارش کرد.

سرزندگی و پشتکار مثال‌زدنی آن‌ها باعث می‌شد عجله‌ای برای انتشار آثارشان نداشته باشند. اما از جایی به بعد خسته شدند و تلاش کردند موسیقی شغلشان شود. اما درنهایت نه‌تنها شغلشان نشد بلکه نتوانستند روند رو به رشد گذشته را تکرار کنند. مدتی با کمال یعقوبی به‌عنوان خواننده همکاری کردند و مدتی هم نیما راوند را به گروه اضافه کردند.
گروه میدان آزادی حاصل رفاقتی چندساله و چهارنفره است. میلاد رحیمی، فرزان فرهنگ مهر، سپهر آرین و بهنام برآبادی اعضای این گروه هستند. و با تمام مشکلات حداقل سه روز در هفته تمرین می‌کردند.

از اولین گروه‌هایی بودند که با اجراهای کوچک در مکان‌هایی به‌غیراز سالن‌ها جان گرفتند. کارشان هم ترکیبی از فانک، مینیمال و آلترنیتیو راک بود. گروهی با دو گیتاریست که به‌جای سولو بیشتر به ریف و آرپژ اهمیت می‌دادند. پس از مدتی سعی کردند وارد بازار بزرگ‌تری شوند  درگیر کار با تهیه‌کننده‌ها و اخذ مجوز رسمی شدند تا حدی سروگوش تیز آثارشان را قیچی کردند و تغییرات زیادی در خود اعمال کردند.

شاید این تغییرات و دور شدن ازآنچه علاقه اصلی آن‌ها بود تأثیر مثبتی در کارشان نداشت از طرفی وارد بازار اصلی موسیقی ایران هم نشدند. این مسائل کمی سردشان کرد پس‌ازآن هم درگیری‌های جانبی اعضا باعث شد کم‌کار شوند و از۲۰۱۹ تا۲۰۲۱ کاری را ارائه ندهند.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.