تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
8

آلبوم «دفینه» منتشر شد

  • کد خبر : 14611
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
آلبوم «دفینه» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری شنو، در مناسبت ۷۱ سالگی هنرمند پیشکسوت «شریف لطفی» آلبومی با آهنگسازی وی منتشر شد. آلبوم «دفینه» اثری است با آهنگسازی «شریف لطفی» و با صدای جمال الدین منبری. این مجموعه شامل یک آهنگ باکلام و ده آهنگ بی‌کلام است. نسخه دیجیتال این آلبوم شامل بخشی از اثار ایشان است که در […]

به گزارش خبرگزاری شنو، در مناسبت ۷۱ سالگی هنرمند پیشکسوت «شریف لطفی» آلبومی با آهنگسازی وی منتشر شد.

آلبوم «دفینه» اثری است با آهنگسازی «شریف لطفی» و با صدای جمال الدین منبری. این مجموعه شامل یک آهنگ باکلام و ده آهنگ بی‌کلام است. نسخه دیجیتال این آلبوم شامل بخشی از اثار ایشان است که در دهه ۶۰ و ۷۰ ساخته شده و تا کنون منتشر نشده است.
درباره این اثر به قلم شریف لطفی می‌خوانیم: «دوازده ساله بودم، به تشویق پدرم که خود از شاگردان ویولن استاد ابولحسن صبا بود، به هنرستان عالی موسیقی تهران راه یافتم پس از دریافت دیپلم و سپس لیسانس موسیقی از آن هنرستان، با استفاده از بورس تحصیلی به عنوان دانشجوی ممتاز و برای ادامه تحصیل موسیقی راهی هامبورگ آلمان شدم.
سال ۱۳۵۶ پس اتمام تحصیلاتم در دو رشته پداکوژی موسیقی و رهبری ارکستر به کشورم باز گشتم.شیوه آفرینش (آهنگسازی) در عرصه موسیقی ایران را بنا بر ابداعات شخصی‌ام که در کتاب “آفرینش در موسیقی ایران” شرح کامل آن آمده است، در آثارم به کار گرفته‌ام. خلق آثار موسیقی که در این مجموعه ارائه شده، برمی گردد به حدود سی سال پیش تا اکنون. حال، پس از حدود سی سال این آثار را در این مجموعه با نام ”دفینه” (یعنی از زیر غبار بیرون آمده) در معرض شنود قرار داده‌ام.» ‌از نوازندگان این اثر می‌توان، ويولن: ابراهيم لطفی، ويولنسل: عباس ظهيرالدينی،  كلارينت: سعيد اتوت،  ابوا: فرشيد حفظی‌فرد، فاگوت: رضا صنعتی‌نژاد،  هورن: شريف لطفی، حسين ميرزايی، تار: مهرداد دلنوازی، شهريار فريوسفی،  نی: عبدالنقی افشارنيا،  پيانو: هومن خلعت‌بری، شريف لطفی، سازهای كوبه‌ای: محمود منتظم‌صديقی،  آوا: فريبا اسدی، سيامک عليقلی و شعر: احمد عزيزی نام برد.
شما میتوانید این آلبوم را از سایت های معتبر دانلود نمایید.

شریف لطفی متولد ۲۶ اردیبهشت ۱۳۲۹ در رشت؛ آهنگساز، نوازندهٔ هورن، پداگوژیست موسیقی و رهبر ارکستر اهل ایران است. او بنیانگذار دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر تهران و از استادان این دانشگاه است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=14611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.