تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
9
به مناسبت هفته وحدت؛

آلبوم محمد رسول الله (ص) رونمایی شد/ عرفان پور: بیش از همیشه به موسیقی عرفانی نیازمندیم

  • کد خبر : 1183
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
آلبوم محمد رسول الله (ص) رونمایی شد/ عرفان پور: بیش از همیشه به موسیقی عرفانی نیازمندیم
مراسم رونمایی از آلبوم محمد رسول الله (ص) با صدای پیام عزیزی در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شنو ،  آئین رونمایی از آلبوم محمد رسول الله (ص)، دوشنبه ۲۰ آبان ماه از ساعت ۱۸ در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. این آلبوم با خوانندگی پیام عزیزی و فردین لاهور پور و به مناسبت فرارسیدن میلاد رسول اکرم (ص) تولید شده است.

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ادامه میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در سخنانی گفت: از پیام عزیزی تشکرمی کنم که با خلق این اثر، مسیر جدیدی در موسیقی عرفانی به وجود آورد. من معتقدم که اگر موسیقی به درستی در مسیر خود حرکت کند، عرفانی خواهد بود. کمااینکه مولوی اینگونه عمل کرد. مرکز موسیقی حوزه هنری از این کار‌های ارزشمند استقبال می‌کند.

وی افزود: ما توفیق داشتیم آلبوم دیگری در موسیقی عرفانی برای اربعین تولید کنیم. افتخار می‌کنم که دو آلبوم در زمینه موسیقی عرفانی تولید کردیم. امیدوارم این آلبوم‌ها مورد توجه قرار بگیرد. در این روز‌ها که با افول درک موسیقیایی مواجه هستیم، بیش از پیش به چنین آلبوم‌هایی نیاز داریم. “

در ادامه برنامه کلیپی درباره پیام عزیزی، زندگینامه او و فعالیت‌های هنری این خواننده کرد زبان پخش شد.

سپس فردین لاهور پور پشت میکروفن رفت و گفت:موسیقی که با پیام عزیزی شروع کردیم بذرش در کودکی ما کاشته شده بود. این موسیقی آیینی و خانگاهی ماست. از همان موقع این علاقه در دل ما شکل گرفت و حالا به اینجا رسید. “

اجرای دو قطعه بی کلام با گروه دف نوازان ماهور بخش بعدی برنامه بود.

پرفسور امین از پژوهشگر و فیلسوف در ادامه برنامه بیان کرد: موضوع این آلبوم موسیقی عرفانی است. موسیقی در گذشته ریشه در فلسفه داشت. موسیقی با فلسفه مرتبط است. به این دلیل فارابی در حوزه موسیقی کتاب نوشته است. موسیقی عرفانی کردی یکی از اصیل‌ترین موسیقی‌های ماست. بسیار خوشحالم که این آلبوم تولید و رونمایی شد. از آن مهمتر اشعاری که برای این آلبوم انتخاب شده از لحاظ ادبی و محتوایی از اعتبار و ارزش برخوردار است.

در ادامه کلیپی پخش شد و گروه دف نوازی با مولودی خوانی اجرای برنامه داشت. به این ترتیب از آلبوم محمد رسول الله رونمایی شد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=1183
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.