او از وضعیت حرفه ای خود در روزهای کرونایی گفت: در این روزهای سخت و پر خطر مانند مردم رعایت می کنیم چرا که فضا و محدودیت ها برای همه یکسان است و باید تحمل کرد.

تاجیک با اشاره به اینکه وضعیت موسیقی را در روزهای اخیر چگونه می بیند بیان کرد: متاسفانه موسیقی همواره در کشور محروم بوده است ولی من همیشه موسیقی را به چشم یک هنر والا و برتر دیده ام و باید با یک دید خاص به آن نگاه کرد البته در کنار آن توجه و حمایت از جوانانی که در موسیقی تاثیر گذار بوده اند مخصوصا در این روزها خیلی مهم است.

این خواننده نظرش را درباره ی کنسرت های آنلاین بیان کرد و افزود:  اتفاقا اگر این امکان به وجود بیاید که بشود کنسرت آنلاین برگزار کرد خوشحال می شوم که اجرا داشته باشم تا مردم تماشا کنند چرا که روحیه اشان عوض می شود به نظر من عوض شدن روحیه خیلی مهم و تاثیر گذاراست.

او ادامه داد: البته این که کدام خواننده اجرا کند خیلی مهم است چرا که در مواقعی خوانندگانی را می آورند که اصولا مورد تایید نیستند و صدا هم ندارند درواقع هنرمند با شخصیت خود شناخته می شود و این شخصیت باید هنری باشد تا بتواند کلام جامعی هم داشته باشد. در واقع زمانی که قرار است برای جمعیت زیادی الگو باشیم باید خیلی متفاوت عمل کنیم و روی خودمان کار کرده باشیم تا مردم ما را به درستی بپذیرند نه با حقه، کلک، فضای مجازی و فالور های زیاد چرا که این مسائل تبدیل به بازار مکاره ای می شود که در هرجای دنیا وجود دارد در حال حاضر ما از موسیقی زلال حرف می زنیم و اگر این نوع موسیقی به گوش مردم برسد حتما با آن ارتباط برقرار می کنند همان طور که در حال حاضر موسیقی های خوانندگان به نام همچنان در ذهن مردم ثبت شده اند ولی آن هایی که فقط به مارکتینگ موسیقی و سیاست ها و تبلیغات آن مشغول هستند یک هفته هستند دوباره یک سال نیستند و افراد دیگری جایشان را می گیرند به هر حال این اصلا پسندیده نیست. چرا که الگو بودن کجا و بیزینس کردن کجا و این فقط فرصت طلبی از هنر است.

تاجیک نظرش را درمورد اینکه موسیقی به سمت و سوی ضعیف شدن می رود یا قوی تر شدن  بیان کرد: اگر برای موسیقی حرفه ای اهمیتی قائل باشند و از هنرمندان تاثیر گذارحمایت کنند قطعا موسیقی به جایگاه بالایی می رسد.

او با مردم صحبت کوتاهی کرد و گفت:با آن دسته از افرادی که فقط پیگیر فضای مجازی هستند و این شبکه ها برایشان ارزشمند است تا از هر لحظه فرصتی بسازند کاری ندارم اما اکثریت خاموش که در فضای مجازی فعالیت ندارند و دلشان نمی خواهد مطرح باشند این دسته از افراد مطمئنن پیگیر هنرمندان و خوانندگان واقعی هستند. ما هم هدفمان این است که مسئولین فقط به هنرمند واقعی بها بدهند تا بتوانند ارتباط موثری با مردم داشته باشند و در کنار آن نیز شرایط ادبیاتی، کلامی را درست کنند و هویت و شخصیت موسیقی را همان طوری که هست ارائه دهند نه به صورت فضا سازی زیرا این ها اصلا درست نیست.

او گلایه خود را در خصوص اینکه هنرمند را مجبور می کنند تا از صدای واقعی خود فاصله بگیرد تا مردم بپسندند را بیان کرد و در ادامه اش افزود: این نوع تغییر صدا و فاصله گرفتن ازطبیعی ترین حالت ممکن آن نوعی توهین به فرهنگ موسیقی و هنر والا است چرا که صدا یعنی زلال ترین رنگی که متعلق به خود همان فرد است و اگر غیر از این باشد حیله گری محسوب می شود.

امیر تاجیک در پایان با مسئولین حرف کوتاهی زد و خاطر نشان کرد: مسئولین موسیقی در راستای هنر زحمات زیادی کشیده اند اما خروجی ها متاسفانه آن چیزی که باید باشد نیست و مسئولین باید دلسوز فرهنگ کشورشان باشند زیرا هنر و موسیقی کشور نیاز به دلسوزی، رسیدگی و حمایت دارد و تا زمانی که نسبت به آن دلسوز باشیم به هیچ عنوان با پول خریده نمی شود به هر حال اگر مسئولین و افراد دلسوز دست به دست هم دهند چاره ای برای موسیقی اندیشیده می شود.