تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
10
محمدرضا اتابكی درگذشت

نُت آخر معلم موسیقی نواخته شد

  • کد خبر : 6112
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
نُت آخر معلم موسیقی نواخته شد
محمدرضا اتابكي پس از تحمل دوره‌ای بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری شنو، محمدرضا اتابكي از اساتید موسیقی و نوازنده ویلن پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۰سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد محمدرضا اتابکی، نوازنده‌ ایرانی ویلن و مدرس موسیقی. دوره‌ تحصیلات ابتدائى را در دبستان طوسى و دوره‌ی متوسطه را در دبیرستان‏‌هاى مدرس و علیمه گذرانید. از همان دوران كودكى، برادرش جعفر اتابكى كه به ردیف‏‌هاى موسیقى و مقام‏‌هاى آواز ایرانى اشراف داشت و فلوت مى‌‏نواخت، او را تحت تعلیم قرار داد و سپس براى فراگیرى ساز ویولن ابتدا به كلاس موسیقى “امین” نزد پرویز كوهستانى كه ردیف‏‌هاى ابوالحسن صبا را تدریس مى‏‌كرد و پس از مدتی به هنركده‌ی موسیقى ملى برد. اتابكى در این هنركده نزد على تجویدى و استادان دیگر ویولن و دوره‌های میرزا عبدالله را فراگرفت. او همچنین فارغ‌التحصیل دوره‌ کارشناسی موسیقی از دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک و تجسمی (۱۳۵۷) بود. در خلال این مدت اتابكى با وزارت آموزش و پرورش، به عنوان معلم موسیقى تربیت معلم و دانشسرا، همكارى كرد.

وی در انستیتوی شماره ۲ به تدریس ویولن و رهبرى اركستر دانشجویان اشتغال داشته و همزمان با این فعالیت‏‌ها، با اركستر فرهنگ و هنر نیز همكارى کرد. اتابکی در سال ۱۳۵۹ با سمت كارشناس خدمات هنر در دفتر پژوهش و نمونه‏‌سازى آموزش و پرورش، در زمینه‌ تألیف كتاب هنر (موسیقى و سرود) مدارس، شروع به فعالیت كرد و همزمان با آن در دانشگاه ابوریحان و دانشكده‌ی هنرهاى زیبای دانشگاه تهران به عنوان مدرس شروع به همکاری نمود. در سال ۱۳۶۴ بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى به عنوان معاونت هنرى مركز سرود و آهنگ‌هاى انقلابى معرفی شد.

وی از سال ۱۳۶۶ تاكنون معاونت هنرستان سرود و آهنگ‌هاى انقلابى پسران را بر عهده داشت و علاوه بر این در انجمن دوستداران هنر كه در همین مكان واقع است  ویولن تدریس می‌کند. اتابکی با گروه‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران کنسرت داشته است.

گروه تحریریه خبرگزاری شنو، درگذشت این استاد موسیقی را به خانواده محترم به ويژه فرزندان هنرمندشان و خانواده موسيقي ايران تسلیت عرض می‌کند.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=6112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.