تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
10

اسطوره موسیقی ۸۰ ساله شد

  • کد خبر : 14996
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
اسطوره موسیقی ۸۰ ساله شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو ”باب دیلن” خواننده، آهنگساز، شاعر، و نویسنده آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶ است. وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت، در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانهٔ راک اندرول روز را با اشعار ادبی و روشن‌فکرانهٔ کلاسیک درهم […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو ”باب دیلن” خواننده، آهنگساز، شاعر، و نویسنده آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶ است. وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت، در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانهٔ راک اندرول روز را با اشعار ادبی و روشن‌فکرانهٔ کلاسیک درهم آمیخت. دیلن در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی (Folk Rock) در اواسط دههٔ شصت بسیار تأثیرگذار بوده است و به شکسپیر هم‌نسلان خود شهرت یافت. بعضی از کارهای دیلن به‌عنوان سرود جنبش‌های اجتماعی دههٔ ۶۰ مطرح شده‌است. دیلن در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریکا به‌عنوان یک پدیده مطرح بوده است و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در موسیقی معاصر آمریکا به‌حساب می‌آید.

وی در سوم خرداد یا ۲۴ ماه می، ۸۰ ساله می‌شود. اسطوره‌ی زنده موسیقی که سال‌های سال  در اوج بود. او یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ موسیقی و ترانه است.

ترانه معروف او «چون یک خانه‌به‌دوش» توسط مجله رولینگ استون به‌عنوان برترین ترانه تمام زمان‌ها انتخاب شد. همچنین وی در ژانرهای «فولک»، «پاپ سنتی»، «بلوز»، «راک»، «کانتری» و «گاسپل» حرفی برای گفتن دارد.

برخی از ترانه‌های او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور بازخوانی شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به «کوبیدن در بهشت» که توسط گروه ”گانزان روزز” اجرا شد و «در مسیر برج دیده‌بانی» که توسط ”جیمی هندریکس” اجرا شد، اشاره کرد. مارتین اسکورسیزی فیلم مستند «راهی به خانه نیست» را در مورد باب دیلن ساخته است. همچنین فیلم «من آنجا نیستم» ساخته ”تاد هینز” برگرفته از زندگی این هنرمند است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=14996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.