تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
4

اولین جشنواره مجازی موسیقی در رفسنجان

  • کد خبر : 17535
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
اولین جشنواره مجازی موسیقی در رفسنجان
اولین جشنواره مجازی موسیقی در دو بخش نواهای آیینی مذهبی و موسیقایی در رفسنجان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شنو، سعید مشرف‌شاه در نشست خبری با موضوع اولین جشنواره مجازی موسیقی هزاردستان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره‌ها لازم است؛ چراکه اگر جشنواره‌های هنری نباشند کارهای غیرفاخر که وجاهت هنری را ندارند کم‌کم جایگزین می‌شوند.

مسئول برگزاری اولین جشنواره موسیقی مجازی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۴ این جشنواره‌ها را به‌صورت شهرستانی و استانی برگزار می‌کردیم، اما از سال ۱۳۹۵ تاکنون شرایطی بود و کرونا هم مزید بر علت شد، با توجه به اینکه در این مدت جشنواره مجازی به‌ویژه در بخش موسیقی کم‌جلوه بود و در کشور هم برگزار نمی‌شود، تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفته شد و در بخشی از این جشنواره در اینستاگرام کارهای برجسته را پخش می‌کنیم که رای مردمی را در کنار رای داوری بگیریم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره کار اصولی و جدی می‌طلبد و یک سایت برای معرفی جشنواره طراحی کردیم، تصریح کرد: زمانی که فراخوان گذاشتیم توضیح دادیم اشخاص بدون اینکه تمرینات‌شان با هم باشد، آثار خود را با تلفن همراه بفرستند و ارسال کنند آثار میکس شده و در جشنواره شرکت داده می‌شود.

مشرف‌شاه خاطرنشان کرد: برای جشنواره دو فراخوان یکی بخش نواهایی آیینی، مذهبی و حماسی، دوم بخش موسیقایی که از هم تفکیک کردیم؛ بخش موسیقایی شامل تمام ژانرهای موسیقی اعم از کلاسیک، پاپ، سنتی، تلفیقی کرال و… که هرکس در هر رشته که مایل باشد شرکت کند، بتواند و در بخش آیینی شامل تواشیح، تعزیه، اذان، مداحی و… آثار خود را ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش موسیقایی علی‌رغم اینکه اولین بار است که چنین جشنواره‌ای شکل می‌گیرد به نسبت بد نبود و نزدیک به ۱۱۰ شرکت کننده داشتیم که در قالب ۱۲ گروه و مابقی هم تک‌نواز کارهای خود را فرستاده بودند و کارهایی که کیفیت مناسبی در سطح شهرستان داشتند را وارد بخش جشنواره کردیم.

مسئول گروه موسیقی هزاردستان رفسنجان عنوان کرد: از این ۱۲ گروه ۸ گروه به بخش رقابتی رسیدند و ۴۰ نفر از تک‌نوازان بودند که ۲۰ نفرشان به بخش رقابتی و ۲۰ نفر جنبی کارهایشان ضبط می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: آثار برای داوران ارسال خواهد شد که ۲۰۰ نمره رای داوری و ۱۰۰ نمره با رای مردمی و در هر بخش سه گروه انتخاب می‌کنیم و به جشنواره ملی یا استانی معرفی و با حمایت روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان جوایز نقدی به برترین‌ها اهدا می‌شود.

مشرف‌شاه با ذکر این مطلب که در بخش نواهای آینی مذهبی انتظار ما تعداد بیشتری بود اما استقبال نشد، تصریح کرد: برای گروه‌هایی که انتخاب می‌شوند برنامه‌هایی ازجمله حمایت برای برگزاری کنسرت خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=17535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.