تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
17

ایرانی‌ها چقدر و چگونه موسیقی گوش می‌دهند؟

  • کد خبر : 20274
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
ایرانی‌ها چقدر و چگونه موسیقی گوش می‌دهند؟
طبق گزارش‌های رسمی ۷۳.۸ درصد از افراد ۱۵ ساله و بیشتر در ایران، موسیقی گوش می‌دهند که متوسط میزان آن به حدود ۳۰ دقیقه در روز می‌رسد و موسیقی پاپ ایرانی بیشترین طرفدار را بین آنها دارد.

به گزارش خبرگزاری شنو،طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار از طرح‌های آماری جدید مرکز آمار ایران است که با هدف شناخت فعالیت‌ها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور طراحی شده است.

این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١٥ ساله و بیشتر گونه‌ای طراحی شده است که نتایج به تفکیک تمام استان‌ها قابل ارایه بوده و در آن به ٤٣هزار و ۷۰۰ خانوار شهری و ١۸ هزار و ۸۶۰ خانوار روستایی و در کل به ٦٢هزار و ۵۶۰  خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و … افراد ١٥ ساله و بیشتر اخذ شده است.

مهمترین یافته‌های طرح در حوزه موسیقی از این حکایت دارد که در سال ١٣٩٩، ۷۳.۸ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر موسیقی گوش کرده اند.

موسیقی پاپ ایرانی بیشترین طرفدار را بین افراد ١٥ساله و بیش‌تر داشته و پس از آن موسیقی سنتی قرار داشته است.

سرانه زمان گوش کردن به موسیقی افراد ١٥ ساله و بیشتر،‌ ٣ساعت و ٢٩ دقیقه در هفته، به عبارت دیگر ٢٩ دقیقه و٥١ ثانیه در روز بوده است.

در بین وسایل گوش دادن به موسیقی، تلفن همراه با ۵۹.۵ درصد بیشترین وسیله برای گوش کردن به موسیقی بوده است.

بیشترین سرانه گوش دادن به موسیقی مربوط به استان خراسان شمالی با شش ساعت و ١٤ دقیقه و کمترین سرانه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با یک ساعت و ٩ دقیقه بوده است.

انتهای پیام/
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=20274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.