تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
7

با اهل عشق گفتگو کنید

  • کد خبر : 16681
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
با اهل عشق گفتگو کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، به‌تازگی در عرصه موسیقی کتابی با عنوان گفتگو با اهل عشق به چاپ رسیده که اثری است از مرتضی صفا (سیاورشن) . «مرتضی صفا» (سیاورشن) روایت موسیقی در هرمزگان را این بار نه از صدای سازها و لحن و نواها بلکه از لابلای گفتگو با پدیدآورندگانش، به معرفی پرداخته است. […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، به‌تازگی در عرصه موسیقی کتابی با عنوان گفتگو با اهل عشق به چاپ رسیده که اثری است از مرتضی صفا (سیاورشن) .

«مرتضی صفا» (سیاورشن) روایت موسیقی در هرمزگان را این بار نه از صدای سازها و لحن و نواها بلکه از لابلای گفتگو با پدیدآورندگانش، به معرفی پرداخته است. کتاب «گفتگو با اهل عشق»، مشتمل از ۱۵ گفتگوست. مصاحبه‌های مختلف مرتضی صبا با چهره‌های موسیقی هرمزگان است. از «علی‌خان حبیب‌زاده» گرفته تا «فاطمه رضایی»، «غلام مارگیری»، «غلامعلی توسلی»، «ناصر عبدالهی» و… است.
بخش‌های از گفتگو با فاطمه رضایی که در این کتاب می‌خوانید:
«برای تست رفتم و ترانه الوداع را خواندم و قبول شدم.
– می‌توانید قسمت‌هایی از این ترانه را بخوانید؟
– آه… دیگر صدایی برای من نمانده… دکتر گفته نباید صدایت را بلند کنی!
-ولی او چندان به حرف دکتر اهمیتی نمی‌دهد و می‌خواند…»
وقتی بخش‌های این کتاب را می‌خوانید و به داستان فاطمه رضایی که می‌رسید، دلتان می‌گیرد و حس می‌کنید صدای خواندنش را می‌شنوید، با همان لحن، با همان سوز.
پانزده گفتگوی کتاب با دقت، انتخاب و چینش شده‌اند. تفاوت نفرات، سبک‌ها و نوع نگاه به موسیقی را در گفتگوها کاملاً می‌توانید حس کنید. روند گفتگوها به‌گونه‌ای است که تأثیر مصاحبه‌کننده با نوع پرسش‌هایش کاملاً به چشم می‌آید.
هرکدام از گفتگوها درواقع جورچینی از یک جریان فرهنگی در این استان است، جریانی زنده، پویا و تأثیرگذار به نام موسیقی؛ گفتگو حکم یک پرده را دارد، وقتی کنار می‌رود صحنه، آدم‌ها و بالاخره سازها جان می‌گیرند و صدایشان کم‌کم بلند و بلندتر می‌شود.

این کتاب توسط انتشارات سمت روشن کلمه و با همکاری؛ ویراستار: هانا زارعی صفحه‌آرا:طاهره پورهاشمی طراح جلد:  احمدعلی کارگران منتشرشده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به قیمت ۴۰ هزار تمان از  بوکتاب: بازار بزرگ بندرعباس، کتاب‌سرای سروش: چهارراه سازمان، کتاب‌فروشی سرو: چهاراه دانشگاه، گالری موسیقی لیوا: چهارراه سازمان کوچه مهیار ۱۰ در هرمزگان و به‌صورت خرید اینترنتی: وب‌سایت انتشارات و همچنین دایرکت مولف تهیه نمایند.

انتهای پیام

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=16681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.