تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
8
تست

بداهه نوازی تنبور و کمانچه پنج سیم در تالار رودکی

  • کد خبر : 1733
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
بداهه نوازی تنبور و کمانچه پنج سیم در تالار رودکی
کنسرت بداهه نوازی تنبور، کمانچه پنج سیم و سازهای کوبه‌ای روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری «شنو»،کنسرت بداهه نوازی تنبور، کمانچه پنج سیم و سازهای کوبه‌ای، پنجم و ششم مرداد در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

 در این کنسرت «حمیدرضا آفریده» نوازنده کمانچه پنج سیم و قیچک سوپرانو، رضا علی آبادی نوازنده تنبور و حسین صالحی نوازنده سازهای کوبه‌ای به اجرا خواهند پرداخت.

بنابر اعلام روز دوشنبه روابط عمومی تالار رودکی آفریده درباره این برنامه گفت: اجرای پیش رو بر پایه بداهه نوازی بنا شده و فضای کلی کنسرت بر این محور است؛ در واقع فضا و بیشتر اتفاقاتی که در این اجرا به گوش شنوندگان می‌رسانیم به صورت آنی بوده و تنها هماهنگی بین من و «رضا علی آبادی» نوازنده تنبور در شروع قطعات است و تمامی جملات و اتفاقات بداهه خواهد بود.

وی افزود: در این اجرا سازهای کوبه‌ای بسیار مختلف بوده و از پرکاشن‌های ایرانی و غربی بسیار متنوعی استفاده شده که به فضای فکری من و نوازنده تنبور کمک خواهد کرد و حتی استفاده این سازها هم در اختیار نوازنده کوبه‌ای بوده که هر کجا بستگی به فضا و بداهه‌ای که ما اجرا می‌کنم ترکیب سازها را انجام بدهد.

وی اضافه کرد: می‌توان گفت این اجرا جزو معدود اجراهایی است که از ساز کمانچه پنج سیم استفاده خواهیم کرد. این ساز از لحاظ محدوده صدایی نسبت به کمانچه رایج بم‌تر و رنگ دیگری نسبت به این ساز خواهد داشت.

نوازنده کمانچه پنج سیم اظهار کرد: برای این کنسرت دو بخش را در نظر گرفتیم که هر بخش نسبت فضای آن با قسمت دیگر تفاوت بسیاری دارد، بخش نخست کنسرت نسبتا کلاسیک و بخش دوم نسبتا آزاد است ما محدود به فضایی که رایج است نبودیم و شنونده در این کنسرت با دو تفکر روبرو می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=1733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.