تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

برگزاری اختتامیه جشنواره مجازی موسیقی ایلام

  • کد خبر : 6163
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲:۳۵
برگزاری اختتامیه جشنواره مجازی موسیقی ایلام
اختتامیه نخستین جشنواره مجازی و استانی موسیقی کودک و نوجوان استان ایلام در دهلران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شنو اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی کودک و نوجوان استان ایلام، آذرماه ۹۹ به صورت اسکای روم برگزار شد.

 کیومرث مرادی،سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران،  ضمن خیر مقدم به علاقه مندان و هنرمندان، از تلاش های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام عمران خود آموز تقدیر کرد و و زحمات بی دریغ شان را ارج نهاد.

مرادی با تشکر از همکاری فرماندار دهلران و میراث فرهنگی  این شهرستان ادامه داد: اگر چه وجود کووید ۱۹ باعث مشکلات بسیاری در محقق شدن برنامه های فرهنگی-هنری و اجتماعی شده است اما با بهره جستن از فضای مجازی، چرخ فرهنگ و هنر در شهرستان دهلران هم چنان می چرخد.

در ادامه دبیرجشنواره، کریم منصوری گفت:  طی فراخوانی که در سال ۹۸ از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران و موسسه هزار آوای مهر ارائه شد بسیاری از هنرمندان کودک و نوجوان شرکت کردند که متاسفانه به علت شیوع کرونا اجرایی شدن آن به صورت حضوری مقدور نشد و در نهایت ۳۰ نفر توسط دبیرخانه ی این جشنواره انتخاب شدند که توانستیم به صورت مجازی و از طریق اسکای روم، شاهد اجرای آن باشیم.

عبدالحسین رحمتی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، نیز با اظهار خرسندی  به خاطر این رویداد هنری که برای نخستین بار در استان ایلام توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه هزار آوای مهر، روی می دهد، هنر موسیقی را یکی از زیباترین هنرها دانستند ایشان به تلاش های اداره کل متبوع در ایجاد آموزشگاه های آزاد موسیقی اشاره کردند و خلاقیت و توانمندی کودکان و نوجوانان در این زمینه را در استان ایلام، قابل تحسین دانست.

وی همچنین به برگزاری چهارجشنواره استانی که بامساعدت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و باهمکاری موسسه های فرهنگی هنری درشهرستان های مهران (تجسمی)،آبدانان (عکس)، سرابله (نمایش خیابانی) و دهلران (موسیقی) برگزارشده است اشاره کرد.

در این جشنواره، برگزیدگان از جای جای استان به صورت آنلاین و با دعوت مجری برنامه، به نواختن پرداختند اما آن چه در حاشیه ی این اتفاق هنری، قابل توجه بود حضور هنرمندان پیشکسوت و بزرگ سال موسیقی بود که برای تهییج و ترغیب کودکان و نوجوانان، قطعاتی با سازهایی چون تار، ویلن، سه تار، نی اجرا کردند.

نخستین جشنواره موسیقی کودک و نوجوان با اجرای علی احمد کولیوندی پیشکسوت سازهای بادی دهلران، پایان پذیرفت.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=6163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.