تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
11

بسیاری از قوانین ما برگرفته از فرهنگ گذشتگان است

  • کد خبر : 7190
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
بسیاری از قوانین ما برگرفته از فرهنگ گذشتگان است
رئیس انجمن موسیقی استان زنجان گفت: بسیاری از قوانین ما برگرفته از فرهنگ گذشتگان است.

به گزارش خبرگزاری شنو، کیارش میرمحمدرضایی در رابطه با ضرورت پژوهش در حوزه موسیقی، اظهار کرد: بسیاری از قواعد و قوانین، تشکیل فرهنگ‌های هنری، موسیقی و فرهنگ اجتماعی انسان از گذشتگان ما شکل گرفته‌ و تفکر، اتفاقات و فرهنگ گذشتگان است که فرهنگ‌ امروزی ما را می‌سازد.

وی افزود: انواع مختلفی از موسیقی در طول تاریخ شکل گرفته‌ که در پس فعالیت هنری آن‌ها اهداف مهم و ارزشمندی وجود داشته و در گذر زمان به دلیل ثبت نشدن و نبودن پژوهش، بسیاری از آثار هنرمندان از دست رفته و یا در حال از دست رفتن بوده و یا دچار تغییراتی شده است.

این هنرمند با اشاره به اینکه باید در حوزه موسیقی نیز از پژوهشگران حمایت کرده و پژوهشگران خوبی تربیت کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه کار پژوهشی نیاز به زمان و هزینه دارد، باید حمایت جدی از آن وجود داشته ‌باشد تا یک پژوهشگر بتواند به ‌صورت جدی به کار خود بپردازد.

میرمحمدرضایی با اشاره به اینکه در گذر زمان برای هنر نیز اتفاقات زیادی رخ داده ‌است که برخی به تاریخ سپرده شده و توانسته‌ایم با تلاش برخی از افراد، بسیاری از سبک‌های خود را در موسیقی حفظ کنیم، ادامه داد: پژوهش در موسیقی دارای چند فاز است که یکی از آن فازها بررسی و تحقیق در رابطه با گذشته و تاریخ آن بوده که برخی از اساتید بزرگ به این کار پرداخته‌اند.

رئیس انجمن موسیقی استان زنجان عنوان کرد: فاز دیگر پژوهش در موسیقی در رابطه با علم آن است که امکان پژوهش در این فاز برای هنرجوها در دانشگاه‌ها وجود داشته و مزیت‌های زیادی نیز دارد ولی به دلیل نبود اطلاع‌رسانی صحیح و اطلاع نداشتن بسیاری از دانشجویان از مزیت‌ها و حمایت‌های دانشگاه‌ها در این زمینه از پژوهش عقب مانده‌اند.

این مسئول بیان کرد: پژوهشی که از گذشتگان و تاریخ صورت می‌گیرد به ما کمک می‌کند که خودمان را بهتر شناخته و بدانیم که در کجا ایستاده و قرار گرفته‌ایم. کار پژوهش و تحقیق کار ساده‌ و آسانی نیست، از طرفی کار در این حوزه نیاز به جدیت، برنامه‌ریزی و مطالعه دارد.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=7190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.