تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
10

تولد دو عجوبه موسیقی

  • کد خبر : 13400
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
تولد دو عجوبه موسیقی

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری موسیقی شنو، روز گذشته، زادروز ۴۸سالگی آریا عظیمی نژاد و ۳۸ سالگی سهراب پورناظری بود. به این مناسبت هنرمندان موسیقی و سایر هنرمندهای دیگر با انتشار استوری و پست تولدآنها را تبریک گفتند. آریا عظیمی نژاد آهنگساز شناخته شده موسیقی ایران با ساخت قطعاتی چون «آمده ام شاه پناهم […]

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری موسیقی شنو، روز گذشته، زادروز ۴۸سالگی آریا عظیمی نژاد و ۳۸ سالگی سهراب پورناظری بود. به این مناسبت هنرمندان موسیقی و سایر هنرمندهای دیگر با انتشار استوری و پست تولدآنها را تبریک گفتند.

آریا عظیمی نژاد آهنگساز شناخته شده موسیقی ایران با ساخت قطعاتی چون «آمده ام شاه پناهم بده» و موسیقی فیلم «میم مثل مادر» در سینما و «او یک فرشته بود» در تلویزیون توانست خود را به‌ عنوان یکی از بهترین آهنگسازان کشور بشناساند. وی نامزدی جایزهٔ بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایزهٔ خانه سینما را برای آهنگسازی فیلم‌هایی چون «میم مثل مادر»، «طلا و مس» و «فرزند خاک» به دست آورد. وی با داوری در برنامه عصر جدید در سال‌های اخیر بیش از پیش شناخته شده است.

اما قسمت جالب توجه در صفحه پورناظری، انتشار عکسی از دستخط پدر وی (کیخسرو پورناظری) با مضمون زیر بود:

سهراب یل زمانه گر باشی تو
جز مهر وطن به سر، هدر باشی تو
بر سیم کمان و تار و تنبور بزن
آنسان که سه چندان پدر باشی تو

سهراب پور ناظری در صفحه شخصی خود در پاسخ به رباعی‌ایی که پدرش برای وی سروده، نوشت :پدر بزرگوار، تاج سر دیروز این رباعی را سرودند هر چند ذره‌ای خودم را لایق این حروف نمیبینم. اما گرانبهاترین و ارزشمندترین هدیه‌ی عمرم تا امروز بود.سایه شما بر سرم پدر جان که ترجمان روح تاریخ این سرزمین هستید.

سهراب پورناظری، در مقام نوازنده و آهنگساز با هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، شجاعت‌ حسین‌خان و همایون شجریان همکاری داشته؛ «سهراب» به همراهِ پدرش (استاد کیخسرو پورناظری) و برادرش (تهمورس پورناظری) سال‌هاست گروه موسیقی شمس را راه‌اندازی کرده‌اند. بسیاری از آثار او چون (آرایش غلیظ، رگ‌خواب، ایران من) در این سال‌ها منتشر شده و به حافظه‌ی موسیقایی مردم نفوذ کرده است.

 

خبرگزاری موسیقی شنو تولد این دو عجوبه هنری را تبریک گفته و آرزوی طول عمر، سلامت و شاد کامی را برای ایشان دارد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=13400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.