تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
8

تک‌آهنگ بی‌کلام «نوا» منتشر شد

  • کد خبر : 4716
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
تک‌آهنگ بی‌کلام «نوا» منتشر شد
تک آهنگ بی‌کلام «نوا» به آهنگسازی سالار ایوبی و حضور تعدادی از نوازندگان مطرح کشورمان در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شنو، قطعه بی کلام «نوا» به آهنگسازی سالار ایوبی، منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت. قطعه هفت ضربی «نوا» با ریتم لنگ، یک قطعه سازی است که ایوبی برای عود، سه تار و دف نوشته و ساخته است.

سالار ایوبی درباره مشخصات قطعه «نوا» توضیح داد: در این قطعه بی‌کلام، فضایی حماسی، رزمی و در عین حال غمگنانه نهفته است که با اجرای نوازندگان این غم حماسی نمایان‌تر می‌شود.شاید این حس برداشتی از نگاه من به موسیقی سنتی و ردیفی است که فکر می‌کنم همیشه مهجور است.

وی افزود: من تعمدی مایل بودیم که این قطعه بی کلام باشد، اگرچه اثر پتانسیل آن را داشت که کلام و آواز بر آن بنشانیم ولی ترجیح دادم که برای تاثیر ماندگارتر حماسه و رزم اثر تنها از سازهای مضرابی و کوبه‌ای استفاده کنیم. آواز نهفت که در قسمتی از این قطعه توسط عود اجرا می‌شود بیانگر مهجوریت و غم خنیاگرانی است که سال‌ها برای حفظ موسیقی تلاش کردند، خون دل خوردند اما هیچ گاه آنچنان که می‌بایست به تلاش این هنرمندان توجهی نشد.

ایوبی در معرفی نوازندگان و دیگر عوامل اثر گفت: من ضمن آهنگسازی و تنظیم، نوازندگی عود را در این قطعه بر عهده داشته‌ام و ستاره احمدی (سه تار)، شادی ابوالحسنی (سه تار)، کیان ایوبی (سه تار) و حسین رضایی نیا (دف) با هنرنمایی شان قطعه را به زیبایی اجرا کرده‌اند. همچنین صدابرداری را امید انصاری و عرفان کنعانی. میکس و مسترینگ امید نیک بین و امور گرافیکی را آقای جمشید محمدی انجام داده‌اند. ناگفته نماند که تمام عواید حاصل از فروش آنلاین این اثر به علاوه هزینه‌هایی که توسط اسپانسرهای دولتی استرالیا پرداخت شده به نفع کودکان و خانواده‌های کم بضاعت هزینه خواهد شد.

این آهنگساز گفت: پروژه جدیدم ضبط ضربی‌های ردیف میرزا عبدالله در ماه‌های آینده با همین ترکیب سازی و همکاری همین هنرمندان است، ضبط این اثر در ماه‌های آینده با همین ترکیب سازی و ارکستری در استرالیا انجام و در کتابخانه‌های آنلاین موسیقی استرالیا من جمله دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه موناش ملبورن قابل دسترسی خواهد بود.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=4716

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.