تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
9

جشنواره موسیقی نواحی در کرمان به کار خود خاتمه داد

  • کد خبر : 4054
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
جشنواره موسیقی نواحی در کرمان به کار خود خاتمه داد
سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی شامگاه سه شنبه در محل کاروانسرای گنجعلیخان شهر کرمان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری شنو، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی گفت: این دوره از جشنواره به دلیل شراط شیوع بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم به صورت غیرحضوری و با تعداد محدودی از هنرمندان موسیقی نواحی در کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده با بیان اینکه در حوزه فرهنگ کار تعطیل شدنی نیست افزود: سال های زیادی جشنواره موسیقی نواحی در کرمان برگزار شده و با برنامه ریزی مناسب و برای استمرار برگزاری این جشنواره اجازه تعطیلی به دلیل کرونا ندادیم و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردیم.

وی بیان کرد: اجراهای هنرمندان جشنواره مستندسازی شده تا مورد استفاده عموم مردم و علاقه مندان این هنر قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: برگزاری جشنواره موسیقی نواحی نماد وحدت هنرمندان این عرصه است.

در آخرین شب از جشنواره موسیقی نواحی کرمان، هنرمندانی از استان های گلستان، فارس، مرکزی، لرستان و کرمان به اجرای برنامه پرداختند.

سیزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی با محوریت دوبیتی یا رباعی خوانی از ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه در محل کاروانسرای گنجعلیخان شهر کرمان  غیرحضوری و به صورت آنلاین و آفلاین برگزار شد.

نخستین دوره جشنواره موسیقی نواحی در سال ۷۸ به میزبانی کرمان برگزار شد که پس از ۹ سال وقفه، بر اساس تفاهمنامه ای در سال ۹۴ بین استانداری کرمان و مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی به مدت سه سال در کرمان ایجاد شد.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=4054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.