تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
9

جشنواره موسیقی نواحی در کرمان مرزهای جغرافیایی را می‌نوردد

  • کد خبر : 3841
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
جشنواره موسیقی نواحی در کرمان مرزهای جغرافیایی را می‌نوردد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از طریق فضای مجازی گفت: تمامی علاقه مندان این موسیقی در داخل و بیرون مرزها برنامه ها را رصد می کنند و به نوعی موسیقی نواحی فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور و استان می رود.

به گزارش خبرگزاری شنو ، محمد رضا علیزاده روز شنبه در نشست خبری سزدهمین جشنواره موسیقی نواحی کرمان افزود: پس از برگزاری جشنواره دوازدهم موسیقی نواحی مقرر شد تا جشنواره سیزدهم نیز در کرمان برگزار شود که با توجه به شیوع کرونا، از ابتدا پیش بینی های لازم برای برگزاری جشنواره به صورت مجازی صورت گرفت و دست اندرکاران و مسئولان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند.

وی بیان کرد: برنامه‌های سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی کرمان از شامگاه دهم آبان از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان آغاز می شود و به مدت چهار شب تا سیزدهم آبان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: اجراهای جشنواره به صورت برای علاقه مندان زنده پخش خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از طریق صدا و سیما مرکز کرمان و شبکه شما، صفحه جشنواره موسیقی نواحی در آپارات و صفحه اینستاگرام این جشنواره، اجراها را تماشا کنند.

وی با بیان اینکه بخش مستند از نقاط قوت جشنواره موسیقی نواحی است افزود: ظرفیت های هنرمندان موسیقی نواحی کشور به عنوان بخشی از فرهنگ این مرز و بوم و در راستای کیفیت بخشی به جشنواره مستند سازی می شود.

علیزاده تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳۰۰ میمهان در جشنواره شرکت کردند، اما امسال به دلیل بیماری کرونا حدود ۴۰ میهمان در جشنواره حضور دارند که در اجرای برنامه ها برنامه ریزی شده تا بدون ازدحام و تجمع انجام شود.

دبیر تخصصی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی گفت: ۳۵ میهمان شامل ۱۲ نفر از کرمان و ۲۳ نفر از ۱۱ استان دیگر در جشنواره حضور دارند که در مجموع ۱۶ برنامه توسط هنرمندان موسیقی نواحی اجرا می شود.

احمد صدری افزود: با توجه به شرایط بوجود آمده توسط کرونا و وضعیت استان کرمان بیشتر حضور جوانان و نسل دوم موسیقی نواحی را در جشنواره داریم و سعی داریم از َظرفیت این جشنواره در معرفی افراد جدید استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اجراهای این دوره از جشنواره حول محور دو بیتی خوانی است و کوچکترین قالب شعری است که با مضامین مختلف به ابراز احساسات متفاوت می پردازد.

دبیر تخصصی سزدهمین جشنواره موسیقی نواحی کرمان تاکید کرد: مستند سازی زندگی و نوازندگی هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی کشور با حضور کارشناسان انجام می شود که دستاورد ارزشمند این دوره از جشنواره محسوب می شود.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=3841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.