تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
12

حواشی روز اول انتخابات خانه موسیقی

  • کد خبر : 16489
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
حواشی روز اول انتخابات خانه موسیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، انتخابات خانه موسیقی بعد از گذشت یک سال‌و خورده ای از زمان مقرر خود و با تعویق‌ چندباره از دیروز آغاز ‌شد. نکته جالب توجه آن است که در اولین جلسه به حد نصاب نرسید. در دوره‌ پیشین که آن‌هم با تاخیری چند ساله برگزار شد علی‌رغم راهکار ارائه شده […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، انتخابات خانه موسیقی بعد از گذشت یک سال‌و خورده ای از زمان مقرر خود و با تعویق‌ چندباره از دیروز آغاز ‌شد. نکته جالب توجه آن است که در اولین جلسه به حد نصاب نرسید.
در دوره‌ پیشین که آن‌هم با تاخیری چند ساله برگزار شد علی‌رغم راهکار ارائه شده از سوی منتقدین برای جذب حداکثری اهالی موسیقی و برگزاری انتخابات شفاف و پرشور، کارشکنی‌های متولیان خانه کار را به جایی کشاند که منتقدین از حضور در انتخابات انصراف دادند. همین امر موجب شد انتخابات با مشارکتی حداقلی برگزار شود.
اما خبر انتخابات این دوره حتی نتوانست همان اندک تحرک را چه در رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و چه در جامعه موسیقی ایجاد کند. به نظر می‌رسد بخش مهمی از اهالی موسیقی دیگر امیدی به تغییر ساختار موجود ندارند و حتی زحمت همرسانی خبر و یا گفت‌وگو در این خصوص را هم به خود نمی‌دهند.

مثلا در بخش انتخابات صدابرداران؛ نوبت اول مجمع عمومی کانون صدابرداران جهت انتخابات هیئت مدیره این کانون به نصاب لازم نرسید و انتخابات در نوبت دوم( ۲۲ تیرماه) برگزار می گردد.

طبق ماده ۳ آیین نامه انتخابات مجمع عمومی خانه موسیقی و کانون های تخصصی، «تمامی اعضای کانون های تخصصی برای شرکت در مجمع عمومی کانون متبوع خود دعوت می‌شوند. مجمع عمومی در نوبت اول با شرکت نصف به علاوه یک اعضا و در نوبت دوم با حضور هر تعداد از اعضاء رسمیت پیدا می کند.»


پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که:

۱. چرا خانه موسیقی نسبت به برگزاری انتخابات آنلاین با توجه به پیشنهاد بسیاری از اهالی موسیقی و امتیازات آن تمایلی نشان نمی‌دهد؟
۲. اگر عدم برگزاری انتخابات آنلاین به‌واسطه اشکال اساسنامه‌ای است، که در صورت تایید دبیرخانه نظارت بر موسسات فرهنگی و هنری مشکل برطرف می‌شد، همانگونه که چندی پیش انتخابات انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران به صورت آنلاین برگزار شد. و اگر بنا بر اعلام مدیران خانه، نبود زیرساخت‌ها دخیل بوده، با توجه به گذشت یکسال و اینکه از همان زمان همه می‌دانستیم شرایط همه‌گیری به این زودی‌ مرتفع نخواهد شد هنوز فکری برای فراهم آوردن آن زیرساخت‌ها نشده است؟
۳. آیا انتخابات آنلاین به‌واسطه شرایط نسبتا برابری که برای اعضای خانه در سراسر کشور ایجاد می‌کند منطقی‌تر و به اهداف صنفی و مدنی نزدیکتر نبود؟ آیا مواردی چون بعد مسافت، هزینه‌های سفر و اقامت از عوامل کاهش مشارکت نخواهد بود؟
۴. در ایامی که سیر افزایشی شیوع کرونا در کشور دوباره شدت گرفته و شروع پیک پنجم اعلام شده آیا برگزاری حضوری انتخابات به خطر انداختن سلامت و جان اعضا و در نتیجه کاهش مشارکت به شمار نمی‌رود؟
۵. آیا کنار هم گذاشتن برخی موارد فوق با اعلام خبر انتخابات خانه درست در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری که اخبار و جو آن هر خبری را تحت شعاع قرار می‌دهد و نتیجه آن به حدنصاب نرسیدن جلسات و برگزاری جلسه دوم با هر تعداد از حضار و باز مشارکتی حداقلی خواهد بود نشانگر آن نیست که متولیان خانه خود به نوعی از انتخاباتی بی‌رمق و مشارکت حداقلی استقبال می‌کنند؟


انتخابات در نوبت اول مجامع عمومی کانون‌های مختلف خانه موسیقی ایران در تالار وحدت و ساختمان خانه موسیقی به تاریخ زیر انجام می‌گیرد:

کانون صدابرداران: شنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۰ تا ۱۳ – ساختمان شماره یک خانه موسیقی .کانون پژوهشگران: یکشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۰ تا ۱۳ – ساختمان شماره یک خانه موسیقیکانون خوانندگان کلاسیک: دوشنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۰ –. ساعت ۱۰ تا ۱۳ – فضای باز تالار وحدت.

کانون آهنگسازان: سه شنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۰ تا ۱۳ – فضای باز تالار وحدت.

کانون مدرسان: چهارشنبه ۹ تیر ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۰ تا ۱۳ – فضای باز تالار وحدت.

کانون ناشران: شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۰ تا ۱۳ – ساختمان شماره یک خانه موسیقی.

کانون سازندگان ساز: یکشنبه ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۰ تا ۱۳ – فضای باز تالار وحدت.

کانون نوازندگان کلاسیک: دوشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۰ تا ۱۳ – فضای باز تالار وحدت.

کانون خوانندگان سنتی: سه شنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۰ تا ۱۳ – فضای باز تالار وحدت.

کانون نوازندگان سنتی: چهارشنبه ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۰ – ساعت ۱۰ تا ۱۳ – فضای باز تالار وحدت.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=16489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.