تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
16

«داستان شب»؛ ساده، خودمانی و محبوب

  • کد خبر : 2290
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
«داستان شب»؛ ساده، خودمانی و محبوب
اگر علاقه به شنیدن داستان‌های مختلف به قلم نویسندگان مختلف دارید پادکست «داستان شب» برای شما انتخاب مناسبی است.

به گزارش خبرنگار گروه پادکست خبرگزاری شنو، داستان شب یکی از آن پادکست هاییست که می‌شود تقریباً هر شب انتظارش را کشید، از حدود پنج یا شش سال پیش که این پادکست متولد شده تا امروز رسمش بر این بوده که هر شب یک داستان برای مخاطبانش راس ساعت یازده شب بخواند، تفاوتش با کتاب‌های صوتی این است که راویانش، یا نویسندگان اثرند یا به آن اثر ارادت و تسلط دارند؛ دیگر اینکه داستان شب از دو، سه روز پایانی اسفند با مردم است تا روز سیزدهم فروردین و این تقریباً رسم هرساله‌اش است که سراغ هنرمندان محبوب برود و از آنان بخواهد که برای مخاطبین داستانی را بخوانند.

داستان شب خیلی خودمانی است؛ اما نه از آن خودمانی‌ها که قبلاً نهی کرده‌ایم، راویان لزوماً گوینده نیستند؛ ولی با این وجود بیانشان لزوماً دچار اشکال نیست؛ صداها گاهی اوقات با گوشی ضبط شده‌اند؛ اما کیفیتش برای شنیدن مناسب است و این خودمانی بودن متفاوتش کرده؛ خط محتوا مشخص است، شما از شروع تیتراژ تا پایان داستان می‌دانید که قرار است داستان بشنوید.

از نگاه دیگر هم می‌توان این خودمانی بودن را یک ضعف محسوب کرد و توقع داشت که تمام صداها در استودیو ضبط و بعد تدوین و پخش شود؛ اما احتمالاً همین خودمانی بودن این پادکست را برای مخاطبینش محبوب کرده است.

برای شنیدن هر قسمت داستانیِ داستان شب، وابسته به نوع داستان از حدود پنج دقیقه تا حدود یک ساعت و برای شنیدن هر ویژه برنامه حداقل به یک ساعت وقت نیاز دارید.

در بعضی قسمت‌ها شما هم می‌توانید روای یک داستان در داستان شب باشید؛ تیم داستان شب در سال یک یا دو بار فراخوان ارسال داستان‌های مردمی دارند، که مخاطبان می‌توانند برای این پادکست فایل صوتی بفرستند و منتظر بنشینند تا صدایشان یکی از شب‌ها پخش شود.

محمد امین چیتگران که خالق داستان شب است در ابتدای ماجرا تقریباً تنها این مسیر را شروع کرده و امروز افراد زیادی کنارش هستند که تیم داستان شب را تشکیل می‌دهند.

این پادکست در فصل جدید خود که از مرداد ماه آغاز شده اقدام به انتشار پادکست با صدای برخی از پادکستر‌های معروف در فضای مجازی کرد که این خود موجب معرفی پادکست‌های دیگر هم شد.

یکی از کارهای عجیب داستان شب انتشار داستانی بود از آرش بابایی نویسنده جوان که در هر قسمت یک نوار کاست را در گوشه‌ای از شهر پنهان می‌کرد و داستان قسمت بعد را بر مبنای روایتی که برایش از پیدا کردن نوار کاست می‌گفتند می‌نوشت، این مجموعه با تمام عجیب بودنش مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته بود و هر قسمت مشتاقانه به دنبال کاست می‎گشتند.

یکی دیگر از اتفاقات عجیب در داستان شب انتشار کتاب صوتی قبل از چاپ کتاب بود، چیتگران که نویسنده آن مجموعه داستان بود، قبل از چاپ کتاب، آن را برای مخاطبین خواند.

داستان شب با تمام روند‌های عجیب و خودمانی‌اش قطعاً در زمان‌هایی نقص و ایراد هم داشته و دارد؛ امّا نگارنده با سنجیدن تمام جوانب خوبی‌های بیشتری نسبت به ضعف‌ها دیده و در این نوشتار به محاسن کار اشاره کرده است.

در پایان باید گفت که اگر علاقه به شنیدن داستان‌های مختلف به قلم نویسندگان مختلف دارید این پادکست برای شما انتخاب مناسبی است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=2290
  • نویسنده : محمدجواد گرجی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.