تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
14

خاکسپاری محمد رضا شجریان در یک مکان دیگر+عکس

  • کد خبر : 1951
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
خاکسپاری محمد رضا شجریان در یک مکان دیگر+عکس
مکان تدفین استاد محمدرضا شجریان با درخواست همایون شجریان به مکان دیگری تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه موسیقی ایران خبرگزاری شنو، آنچنان که از اولین ساعات درگذشت مرحوم محمد رضا شجریان اعلام شد، محل دفن خسروی آواز ایران قرار بود در کنار آرامگاه مهدی اخوان ثالث در مقبره فردوسی باشد. البته این برنامه‌ریزی توسط شورای تامین استان نیز به تایید رسیده بود و حتی مقدمات آن پیشتر به انجام رسیده بود تا مسئله‌ای مانع برای برگزاری مراسم نباشد. گرچه آنچه ساعتی قبل اتفاق افتاد، خبر از توافقی تازه میان خانواده شجریان و مسئولین استانداری داشت و پیکر خسروی آواز ایران در مقابل دیده حضار در بخش دیگری از مقبره فردوسی به خاک سپرده شد.

محمدرضا شجریان

پس از پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری شنو مشخص شد، همایون شجریان به عنوان نماینده خانواده شجریان دیشب پس از حضور در محیط مقبره فردوسی در جلسه هماهنگی مراسم استاد محمدرضا شجریان که شامگاه گذشته (جمعه ۱۸ مهرماه) با حضور نماینده استاندار خراسان رضوی در هتل درویشی برگزار شد‌؛ این تصمیم ناگهانی را گرفته و علت آن را وجود فضا برای ساخت تندیس استاد شجریان عنوان کرده‌است.
این موضوع ابتدا با مخالفت مسئولین خراسان رضوی مواجه شد اما با توجه به درخواست‌های مکرر همایون شجریان درباره تغییر مکان تدفین، دست آخر استانداری خراسان رضوی این درخواست را پذیرفت و پیکر استاد محمدرضا شجریان امروز در مکانی دیگر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=1951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.