تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
9

دعای عجیب خواننده پاپ در کنسرت/ اجرای قطعه ای به یاد جان باختگان هواپیمای اوکراین

  • کد خبر : 1325
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
دعای عجیب خواننده پاپ در کنسرت/ اجرای قطعه ای به یاد جان باختگان هواپیمای اوکراین
چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر با اجراهای متعدد و حواشی مختلف به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری شنو ،در چهارمین شب از این دوره از جشنواره ۱۱ گروه و هنرمند موسیقی در ۱۱ نوبت زمانی، اجرا‌های خود را درشش سالن پایتخت به روی صحنه بردند که در مهم‌ترین اجرای شب گذشته، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای ارکستر سمفونیک تهران با اجرای قطعاتی از لوودویک فان بتهوون، قطعه ۱۷۶ اثر بهزاد ابدی را که در سوگ ۱۷۶ جانباخته سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی تصنیف کرده نشست.
سوگنامه‌ای برای یک پرواز ابدی

در چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان، قطعه ۱۷۶ در یادبود جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی را اجرا کرد.

در نوبت اول اجرا‌های مربوط چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر در شامگاه شنبه ۲۶ بهمن، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان دو اثر از آهنگساز شهیر آلمانی لودویگ فان بتهوون را اجرا کرد.

این قطعات شامل اوورتور کوریولان و سمفونی شماره هشت در سل ماژور بود.

اوورتور کوریولان روایت موسیقیایی بتهوون از تراژدی کوریولان یکی از نمایشنامه‌های شکسپیر است. بتهوون که تحت تاثیر این داستان قرار گرفته است تصمیم می‌گیرد اورتوری بر مبنای آن بسازد و در حقیقت نمایشنامه‌ چند ساعتی را در یک موسیقی ۱۰ دقیقه‌ای خلاصه می‌کند.

در انتهای این کنسرت قطعه ۱۷۶ از ساخته‌های بهزاد عبدی که یادواره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی بود، اجرا شد.
موسیقی خراسان جنوبی تا شمالی در یک سانس جشنواره

از سومین روز جشنواره موسیقی فجر دو گروه موسیقی خراسانی در سالن سوره به روی صحنه رفتند و موسیقی‌های مقامی منطقه خود را اجرا کردند.

در اجرا‌های مربوط به شب گذشته سالن سوره، گروه موسیقی «سرو خراسان» که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ در خراسان جنوبی آغاز کرده است و در فستیوال‌های داخلی و خارجی از جمله اکسپوی ۲۰۱۰ شانگ‌های چین اجرا داشته است، با هنرنمایی عبدالله امینی، امین امینی، یاسمین تنها، نازنین تنها، کیان واحدی، آرمان واحدی، محمد میردادپور، پریا واحدی به سرپرستی عزیز تنها موسیقی خود را تقدیم حاضران در سالن کردند.

«یار جانی»، «هانی هانی»، «نصرو»، «بابا گل افروز»، «ذکر ثانی»، «چاربیتی خوانی»، «اییار من» قطعاتی بودند که توسط این گروه اجرا شدند. به گفته سرپرست گروه تمامی قطعات توسط عزیز تنها آهنگسازی و تنظیم شده‌اند.

در بخش دوم از نخستین سانسِ سومین روز جشنواره، گروه موسیقی فولکلور کرمانجی «ژیار» که نماینده اقوام کرمانج خراسان شمالی شهرستان بجنورد هستند با لباس‌های محلی اقوام خود به صحنه رفتند.

این گروه فعالیت خود را از سال ۸۹ شروع کرده است و «ژیار» اسمی که برای تیم خود انتخاب کرده‌اند به معنی فرهنگ و تمدن است.

گروه «ژیار» در فستیوال بین المللی موسیقی و رقص فولکلور کشور ارمنستان در سال ۲۰۱۹ حضور داشته و از نگاه تماشاگران گروه برتر شناخته شده است.

همچنین «ژیار» با همکاری گروه رقص کرمانجی «جیران» در فستیوال بین المللی موسیقی و رقص فولکلور کشور ترکیه در سال ۲۰۱۸ به عنوان تنها نماینده ایران حضور داشته است.

حسین غلامی، نوید نجاتی، تورج نراقی، علی اکبر فتحی، حمید گریوانی، بهنام ایزدی، جواد ساعدی، آزاد چشم‌ارم، لیلا انبارلو، فرزاد حاتمی، اعضای گروه ژیار بودند که به سرپرستی ارشک زعفرانی و مجید کلابی به صحنه رفتند.

«شوان»، «لاریک»، «شاسیار»، «الله مزار»، «سردار عوض خان»، پنج قطعه موسیقی فولک شمال خراسان بود که گروه «ژیار» برای مخاطبان سی‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اجرا کردند.
اجرای محسن ابراهیم زاده در شب سرد سالن میلاد

محسن ابراهیم‌زاده در جدیدترین کنسرت خود در قالب جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت. نمایشگاه بین‌المللی میلاد در چهارمین شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر طی دو سانس میزبان محسن ابراهیم‌زاده بود.

در ابتدای این کنسرت محسن ابراهیم‌زاده همراه با اعضای یک دست مشکی پوش ارکستر خود روی صحنه آمد و قطعه «مگه داریم» را برای مخاطبان خود اجرا کرد.

از نکاتی که همین ابتدا طرفداران حاضر در سالن را شوکه می‌کرد صدای این خواننده بود که مثل همیشه جان‌دار نبود و علت آن مشکل جسمی او بود که باعث شده بود تا مانند همیشه روی سن درخشش نداشته باشد، اما با این وجود ابراهیم زاده به خاطر طرفداران خود با انرژی روی سن حاضر شده و این اجرا را به خوبی ادامه داد.

ابراهیم زاده پس از صحبت و خوش‌آمدگویی به مخاطبان خود قطعات «بوی بارون» و «اگه به من باشه» را خواند.

در ادامه ابراهیم‌زاده برای لحظاتی سالن را ترک کرد، ولی اعضای ارکستر او همچنان به نوازندگی خود ادامه دادند و موزیک را قطع نکردند.

پس از لحظاتی ابراهیم‌زاده به روی صحنه برگشت و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر را تبریک گفت. سپس آهنگ «عاشق شدن» را اجرا کرد که با اجرای این آهنگ شور و هیجان نیز به سالن برگشت و طرفداران این خواننده به شدت از این اجرا استقبال کردند.

او در لحظه‌ای عجیب و جالب به صورت عامیانه به خدا گفت که جان من کاری کن من همان محسنی باشم که هواداران منتظر دیدنش بودند. ضمن اینکه او وقتی با طرفدارانش صحبت می‌کردیک جمله عجیب دیگر هم به زبان آورد که من عاشق خودم هستم.

«بی قرار»، «مرور خاطرات»، «من و تو»، «شب‌های دیوونگی»،«شبگردی»، «دونه دونه» دیگر قطعاتی بودند که ابراهیم‌زاده اجرا کرد و هواداران او در سالن میلاد لذت بردند.

کنسرت محسن ابراهیم‌زاده امشب پذیرای اعضای تیم ملی کشتی کشورمان بود که ابراهیم‌زاده پس از معرفی آن‌ها به شوخی گفت توی عمرم این همه قهرمان ندیده بودم.

در این کنسرت اعضای ارکستر ابراهیم‌زاده را سیاوش کریمی‌نژاد (درامز، دف و سنتور)، فارق آزادیان (تار، سه تار)، علیرضا لعمانی‌مقدم (گیتار)، آرمان تیرماهی (گیتار باس)، کارن زیاری و فرشید حکیمی (کیبورد)، حسام متولی (پرکاشن)، امید مولوی (گیتار الکترونیک)، حجت قدسی (ویولن)، عارف اسکندری (ساکسیفون، کلارینت و ترومپت) و ایمان مهریاری (پرکاشن و درامز) تشکیل می‌دادند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۳ تا چهارشنبه ۳۰ بهمن در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود. در این مدت ۸۲ گروه در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۲ اجرا روی صحنه می‌روند.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=1325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.