تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
33

روان درمانی همراه با فرزین رنجبر

  • کد خبر : 1660
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
روان درمانی همراه با فرزین رنجبر
در پادکست «رواق» گوینده لحنی جدی و مصمم دارد و علاوه بر صمیمیت حاکم در محتوا، جدیتی دیده می‌شود که حکایت از اطمینان تولید کننده نسبت به محتوا دارد.

به گزارش خبرنگار گروه پادکست خبرگزاری شنو؛ دنیای هنر همیشه پذیرای مکاتب و موضوعات مختلف بوده و پادکست‌ها هم از این پذیرش مستثنا نیستند، در پادکست‌های ایرانی هم مثل نمونه‌های خارجی شما می‌توانید شاهد رشد و نِموّ موضوعات تاریخی، روانشناسی، هنری، مذهبی و… باشید.

امروز به نقد و بررسی پادکستی نشسته‌ایم که فعالیت رسمی خود را در فضای کست باکس از ۲۶ فروردین ۹۸ آغاز کرده، «رواق» پادکستی است که رویکرد روانشناسانه دارد و هدایت و رهبری‌اش را فرزین رنجبر به عهده گرفته؛ اگر به مباحث روانشناسی علاقمندید و می‌خواهید با یک بیان رسمی و علمی به سراغ این موضوع بروید رواق گزینه‌ مناسبی برای شماست.

این پادکست با یک تیتراژ ثابت شروع می‌شود و در بعضی قسمت‌ها متناسب با فضای پادکست با آهنگی متفاوت به پایان می‌رسد؛ امّا در بعضی قسمت‌ها هم تیتراژ ثابتی برایش در نظر گرفته شده.

خط محتوا برای گوینده و شنونده مشخص است، اینقدر مشخص که خلاصه‌ هر قسمت را می‌توانید در توضیح پادکست بخوانید، در بعضی قسمت‌ها حتی به کلیات سناریو هم اشاره‌ای شده است و این نشان از برنامه‌ریزی دقیق برای محتوا دارد.

گویندگی کار نسبتاً خوب است، البته برای بهتر شدن فرصت هست؛ کاش جناب رنجبر وقتی خستگی را در صدای خود حس می‌کردند استراحتی و می‌کردند و ضبط پادکست را به فرصتی دیگر موکول می‌کردند.

زمان این پادکست در قسمت‌های مختلف متفاوت است اما در کل می‌توان این پادکست را در زمره‌ پادکست‌هایی دانست که حتی با وجود طولانی شدن زمان پادکست می‌توان به خاطر رفت و برگشت به موسیقی آن را راحت شنید؛ البته بهتر بود در این پادکست از آهنگ‌های متفاوتی استفاده شود که این امر هم در برخی قسمت‌ها رعایت شده است.

پادکست‌های علمی غالباً آنقدر تخصصی می‌شوند که مخاطبان عمومی را از دست می‌دهند؛ امّا «رواق» فرصتی فراهم کرده تا حتی مخاطبان عمومی علاقه‌‎مند به روانشناسی هم بتوانند از آن استفاده کنند؛ البته مطالعه‌ مضاعف در کنار این پادکست مسیر شناخت بیشتر این حوزه را هموار می‌کند.

رواق در برخی قسمت‌ها به سراغ اسپین آف رفته است و در این اسپین آف‌ها به بررسی کتاب وقتی نیچه گریست با ترجمه‌ای که حاصل تلفیق با نظر خودش بوده پرداخته است.

پادکست رواق تجربه‌ای است رمزآلود از زندگی کسی که خود درگیر روان درمانی بوده و حالا به سبب احساس دِین نسبت به روان درمانی تصمیم به توضیح آن برای دیگران گرفته است.

در این پادکست گوینده لحنی جدی و مصمم دارد و علاوه بر صمیمیت حاکم در محتوا، جدیتی دیده می‌شود که حکایت از اطمینان تولید کننده نسبت به محتوا دارد.

در انتها لازم است به این نکته اشاره کنم که اگر علاقه‌مند به حوزه‌ی روانشناسی هستید در کنار باقی پادکست‌های این حوزه می‌توانید از این پادکست هم استفاده کنید.

من در این نوشتار به پادکست رواق در حوزه‌ فن و محتوا نمره‌ی ۱۶ می‌دهم و معتقدم در رواق محتوا بر فَن غلبه دارد.

انتهای پیام/

4.4/5 - (37 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=1660
  • نویسنده : محمدجواد گرجی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. من تا اپیزود ۸ رواق را گوش کرده ام ،
    بیان وموضوع بسیار جذاب و آموزنده بوده امیدوارم تا آخر موفق به گوش کردن مطالب بشوم و مجددا” بتوانم اظهار نظر نمایم. اقای فرزین رنجبر متشکرم، موفق باشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.