تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
7

روایتی از دف و نی با «لبِ خاموش»

  • کد خبر : 6698
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
روایتی از دف و نی با «لبِ خاموش»
آلبوم «لب خاموش» به آهنگسازی محمد نقوی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نغمه آفرینش هنر راهی بازار موسیقی شد.

به گزارش خبرگزاری شنو، آلبوم «لب خاموش»، با آهنگسازی و نی نوازی محمد نقوی و نوازندگی دف حامد علیپور، حاصل بداهه نوازی هایی است در ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی (شامل دستگاه چهارگاه، ماهور، همایون، سه گاه، آواز افشاری و دشتی) که به صورت یک مجموعه آلبوم ضبط و گردآوری شده است.

در معرفی این اثر نوشته شده است: «انسان خاموش است و سخن نمی گوید تا اینکه ندای الهی در درونش متولد می شود.

انسان زبان حق است و بر لبان خداوند نشسته است و خداوند در آن می دمد (همانگونه که انسان در نی بدمد) و صدای نی با صدای خدا یکی می شود.
اندرون ما هزاران ناله و فریاد انباشته شده و ما را از شنیدن صدای حق غافل می سازد. هرچه بیشتر خاموش بمانیم نجوای خداوند را بهتر خواهیم شنید.
شنیدن این نجوا، سرآغاز عشق و زندگی تازه ای است.

تمامی سازهای موسیقی زیبا هستند و جایگاه خاص خود را دارند اما در این میان ساز نی، این ساز عرفانی، گویی با اتصال به درون حرف های ناگفتنی را بهتر شکایت می کند.

در تشریح جایگاه نی، می توان گفت، هر جا نی بوده، دف هم با آن همراه بوده است. این دو کنار هم شور و حال عجیب و تاثیر گذاری به خود می گیرند.

با عنایت حق این راه ادامه خواهد داشت و در آلبوم های بعدی کارهای متفاوتی برای اهل دلان موسیقی تهیه و تنظیم خواهد شد.»

صدابردار و میکس و مسترینگ قطعات اثر را الیاس عامر و محمد حسین درابلو و طراحی کاور را عرفان مهربان صعودی بر عهده داشته اند.

شایان ذکر است که برای خرید نسخه اینترنتی آلبوم «لب خاموش» به سایتهای معتبر و پلتفرم های موسیقی از جمله بیپ تیونز، اسپاتیفای، آیتیونز، آمازون موزیک، گوگل پلی، یوتویوب موزیک و امازون موزیک مراجعه فرمایید.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=6698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.