تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
9

روایت مهدی حبی از نمایشگاه «رویاواره سه‌تار من»

  • کد خبر : 11998
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
روایت مهدی حبی از نمایشگاه «رویاواره سه‌تار من»

به گزارش خبرگزاری شنو، مهدی حبی مسئول و صاحب مجموعه «رویاواره سه‌تار من» درباره این مجموعه گفت: این مجموعه یک مجموعه شخصی از یک آقایی به نام آقای جهانگیر خان است که در حال حاضر در ایران زندگی نمی‌کند ولی از کلکسیونرهای سازهای موسیقی هستند. ما به خاطر شرایط روحی و اقتصادی جامعه فکر کردیم […]

به گزارش خبرگزاری شنو، مهدی حبی مسئول و صاحب مجموعه «رویاواره سه‌تار من» درباره این مجموعه گفت: این مجموعه یک مجموعه شخصی از یک آقایی به نام آقای جهانگیر خان است که در حال حاضر در ایران زندگی نمی‌کند ولی از کلکسیونرهای سازهای موسیقی هستند. ما به خاطر شرایط روحی و اقتصادی جامعه فکر کردیم شاید موسیقی یکی از بهترین‌ راه‌ها باشد تا بتوانیم آدم‌ها را به یک شکلی دور هم جمع کنیم و به همین خاطر جهانگیر خان را راضی کردیم که اجازه بدهند تا مجموعه‌شان را نمایش بگذاریم.

او درخصوص جزئیات این مجموعه عنوان کرد: این مجموعه شامل حدود ۴۰ و چند ساز است که آقای جهانگیر خان در طول بیش از ۳۰-۳۵ سال آن‌ها را از جای جای کشور جمع‌آوری کرده است.

حبی در رابطه با استقبال‌ها از این نمایشگاه اظهار داشت: روز اول که افتتاحیه نمایشگاه بود استقبال خوبی صورت گرفت. حتی بعضی از اساتید مثل آقای توفیقی که خودشان از سازنده‌های ساز هستند از مجموعه ما دیدن کردند و ما بازخورد خوبی از آن‌‌ها گرفتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این نمایشگاه بحث فروش هم مطرح است، توضیح داد: ما یک قیمت‌گذاری هم روی سازها کرده‌ایم. بنابراین هم نمایش است و هم اگر کسی خوشش آمد می‌تواند سازها را بخرد. در واقع این هم لطفی است که آقای جهانگیرخان به ما کردند. این را هم باید بگویم ما سازهایی که به کپی بودن آن‌ها شک داشتیم را از مجموعه خارج کردیم. در واقع سعی کردیم که یک کار اصولی و تمیزی را انجام بدهیم.

مهدی حبی درباره قیمت سازها نیز گفت: قیمت یک سری سازها تا حدود بسیار زیادی مشخص است و قیمت‌ها براساس قیمتی است که در بازار وجود دارد. قیمت‌ها با نظر آقای حمید آقایی و یک سری از سازنده‌ها که در قید حیات هستند مشخص شده است. حمید آقایی آهنگساز و آدم شناخته شده‌ای است و شاگردان زیادی دارد.

وی در پایان بیان کرد: محلی که برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده، خانه رویابین‌هاست و ما سعی کردیم برای کسانی که رؤیایی دارند یک بستری را فراهم کنیم که شاید بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم تا رویاهای‌شان را محقق کنند.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=11998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.