تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
10

زادروز دو هنرمند موسیقی

  • کد خبر : 15737
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
زادروز دو هنرمند موسیقی
روز 19 خرداد زادروز تولد «کامبیز روشن روان» و «مینو قاسم‌پور» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، روز ۱۹ خرداد زادروز تولد «کامبیز روشن روان» و «مینو قاسم‌پور» است.

«کامبیز روشن‌روان» موسیقی‌دان، آهنگساز، نوازنده، رهبر ارکستر و آموزگار موسیقی اهل ایران است. او به‌عنوان یکی از آهنگسازان سرشناس در موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی، آثار متنوعی در این سبک‌ها با  فرم‌های شناخته شده غربی و ایرانی مانند: سمفونی، سونات، پوئم سمفونیک، کنسرتو، فرم‌های موسیقی ردیفی و موسیقی محلی ساخته یا تنظیم کرده‌است.  همچنین از وی به‌عنوان موسیقی‌دانی صاحب‌نظر، در مباحث «تئوریک» و «هارمونی» یاد می‌کنند.

در آثار او از کارهای ارکسترال تا موسیقی فیلم و موسیقی آوازی، می‌توان شیوه‌های متفاوتی از موسیقی کلاسیک غربی، سنتی ایرانی، محلی، مدرن، معاصر و آوانگارد را مشاهده کرد. او به‌دلیل تسلط به دو ساز غربی و ایرانی، از همان ابتدای آموزش موسیقی، با هر دو مکتب آشنایی کامل پیدا کرد. در آثارش نیز از تلفیق این سبک‌ها بهره برده‌است.

کارهای روشن‌روان به چهار بخش ارکسترال و مجلسی، آموزشی، موسیقی فیلم و آلبوم تقسیم می‌شود. در بخش ارکسترال و مجلسی، آثاری گوناگونی در فرم‌های موسیقی کلاسیک و موسیقی سنتی تصنیف کرده‌است. تعدادی از این آثار توسط ارکسترهای معتبر ایرانی و خارجی اجرا شده‌است.

«مینو قاسم‌پور» موسیقدان و نوازنده ساز قانون است. ایشان همسر «زنده‌یاد ناصرفرهودی» صدابردار و صداگذار موسیقی ایرانی می باشد. او از کلاس سوم ابتدایی شروع به یادگیری ساز نمود. از هنرستان موسیقی فارغ التحصیل شد و نزد استادان قانون خانم نیکفال و خانم سیمین هنر آموخت. سنتور را نیز نزد خانم ها اطرایی ، افتاده و آقای شفیعیان و استاد پایور کار کرده است. وی ۳۰ سال سابقه تدریس دارد.

او در گروه‌های موسیقی همچون «پریشاد»  خانم پریچهر خلوتی، «نوشه» خانم نیوشا بریمانی، «آوای مهربانی» خانم سهیلا پورگرامی– خانم روستا درخشیده است. از گروه‌های پاپ هم با آقای یراحی و گروه چکاوک همکاری و اجراها و کنسرت‌های متعددی هم در شهرهای مختلف ایران و کشورهای دیگر را در کارنامه هنری خود دارد.

خبرگزاری شنو زادروز این دو هنرمند را تبریک می‌گوید و برای آن ها آرزوی سلامتی و تندرستی دارد.

انتهای پیام/

 

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.