تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
6

ساز ناکوک موسیقی اصیل در کرمانشاه

  • کد خبر : 7276
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
ساز ناکوک موسیقی اصیل در کرمانشاه
موسیقی اصیل که از ابزارهای مبارزه با موسیقی مبتذل هست در کرمانشاه حال و روز خوشی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شنو، تهاجم فرهنگی یکی از موضوعاتی است که سال هاست مورد تاکید دلسوزان نظام و کشور است. یکی از ابزارهای دشمن نیز برای تهاجم فرهنگی‌ استفاده از موسیقی هایی است که در پازل این تهاجم قرار می‌گیرند.

این‌ مساله از زمانی که فضای مجازی با استقبال بیشتری روبرو شد، بیش تر بروز و نمود پیدا کرد زیرا تولید ‌کنندکان آثار مبتذل موسیقی به راحتی این تولیدات خود را نشر می دادند.

از طرفی فعالیت در عرصه فرهنگ نیازمند اقدامات خاص خود است و مبارزه در این عرصه نیز با دیگر عرصه ها متفاوت است. بر همین اساس دفاع در برابر تهاجم فرهنگی با ابزار موسیقی نیز نیازمند تقویت داشته های فرهنگی کشور است.

اگر موسیقی اصیل در ایران تقویت شود، بدون شک می‌توان در مبارزه با موسیقی مبتذل نیز با دست پر وارد شد اما در شرایط فعلی به نظر می رسد حال و روز موسیقی اصیل ایرانی خوب نیست.

از طرفی کرونا هم تاثیرات خود را گذاشته اما در این میان نیاز است که مسئولین مربوطه به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

اجرای موسیقی و آموزش در استان تعطیل است

فرزاد شاهسواری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، وضعیت موسیقی استان را در شرایط شیوع کرونا نامناسب اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اجرای موسیقی و همچنین بحث آموزش در استان تعطیل است.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه افزود: کرونا همانند سایر شاخه‌های دیگر در همه جای دنیا ضربه شدیدی به هنر زده و به تبع آن موسیقی هم دچار خسارت مالی شدید شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای این قضیه در دنیا یک مدیریت مرکزی اعمال شد اما متاسفانه ما در همه جا گرفتار سوء مدیریت هستیم و این مورد هم مستثنی نیست.

شاهسواری بیان داشت: به دنبال این سوء مدیریت ها در انجمن موسیقی استان کرمانشاه بی پول هستیم و این بسیار مهم است چرا که تا پول نداشته باشیم نمی‌توانیم قدم از قدم برداریم.

برای فرهنگ‌سازی موسیقی اصیل نیاز به حمایت مالی داریم

وی ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص موسیقی اصیل نیاز به حمایت مالی داریم.

وی تنها کار مفید در ایام شیوع کرونا را برگزاری جشنواره ها دانست و گفت: در این ایام توانستیم جشنواره های مختلفی در فضای مجازی از جمله جشنواره “کهن آوای تنبور” و جشنواره “خانه، تصنیف، ترانه” را برگزار کنیم.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: متاسفانه مدیران ما تمام فصول سال در خواب زمستانی به سر می‌برند و همین سبب شده آنطور که باید نتوانیم برای نشر موسیقی اصیل استان اقدام شایسته ای انجام دهیم با وجود اینکه انگیزه برای ارتقاء و معرفی موسیقی اصیل را داریم.

وی ادامه داد: مدیران ما به جای اینکه دنبال واقعیت باشند بیشتر به دنبال آمارهای کاذب هستند.

شاهسواری گفت: برای حمایت از موسیقی اصیل ایرانی که بتواند جلوی موسیقی مخرب و مبتذل را بگیرد نیاز به بودجه و اعتبار داریم تا توانایی انجام کار را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیران قائل به تبعیض هایی هستند که یا از روی ریا و یا مصلحت طلبی شخصی است، افزود: موسیقی جزء فرهنگ این مملکت است که با تاریخ شروع شده اما مدیران توجه خاصی به آن ندارند و اعتبار جشنواره هایی را که اجرا می‌ کنیم به موقع پرداخت نمی کنند تا بتوانیم برای برگزیدگان آنها جوایزی تهیه کنیم.

وی اظهار داشت: برای جشنواره “خانه، تصنیف، ترانه” که برگزار شد ۵ میلیون تومان برای تقدیر از برگزیدگان از ارشاد تامین شده است و قرار بر این بود که سازمان فرهنگی هنری شهرداری و علوم پزشکی کرمانشاه نیز ما را در این راه حمایت کنند اما هنوز خبری نشده و پرداختی انجام نگرفته لذا ما تعهدمان را نسبت به جشنواره قبلی محقق نکردیم چطور می توانیم برای برگزاری جشنواره های بعدی اقدام کنیم.

وی همچنین از وضعیت آموزشگاههای موسیقی استان انتقاد کرد و گفت: آموزش های ما در استان کرمانشاه جای انتقاد دارد و می توان گفت در سطح استاندارد این آموزش ها برگزار نمی شود و از مربیان زبده در این راستا استفاده نمی شود لذا آموزشگاهها کیفیت علمی و استاندارد را ندارند و این موضوع نظارت جدی فرهنگ و ارشاد را نیاز دارد که متاسفانه هنوز اعمال نشده است.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=7276

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.