تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12
در گفتگوی شنو با تهیه کننده موسیقی مطرح شد؛

سودای شهرت یا پشت پا به محبوبیت؟!

  • کد خبر : 3852
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
سودای شهرت یا پشت پا به محبوبیت؟!
حاشیه‌های این روزهای بازار موسیقی را می‌توان در خروج برخی از هنرمندان یا خوانندگان داخل کشور نام برد که برخی از آن‌ها در سال‌های اخیر به کمک فضای مجازی یا همکاری با تهیه کنندگان سرشناس و آهنگسازان به نام در زمره پر مخاطب ترین خوانندگان سال‌های اخیر قرار می‌گیرند.

 به گزارش خبرگزاری شنو ترکیه، کانادا و برخی کشورهای دور و نزدیک مأمنی برای هنرمندان و خوانندگانی شده است که این روزها قصد مهاجرت از ایران را دارند که به دور از گیر و گرفتاری ها و محدودیت های موسیقی یا تهیه کنندگان سفت و سخت به حرفه خودشان بپردازند و کسب درآمدی داشته باشند.
شهوتی که برای شهرت بیشتر به جان بسیاری از اهالی موسیقی افتاده و کشورهای دیگر را باغ سبزی برای ادامه راه خود می‌بینند و راهی می‌شوند. در اصل رفتن خیلی از اهالی موسیقی و هنر برای کشوری مثل ایران که زمینه هنر در آن به قرن‌ها پیش برمی‌گردد شاید صورت خوشی نداشته باشد و چهره کشور را در اذهان عمومی مردم دیگر کشورها خراب کند. در همین راستا برای جویا شدن از دلیل مهاجرت خوانندگان به دفتر یکی از تهیه کنندگان مطرح موسیقی کشور سر زدیم و با میلاد ماهان راد که سابقه تهیه کنندگی هنرمندان مطرحی چون رضا صادقی، آرش و مسیح، علی یاسینی و … را دارد، گپ و گفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:
میلاد ماهان راد در پاسخ به سوال دلیل مهاجرت هنرمندان و خوانندگان گفت: به نظر من زیاده خواهی و گاهاً جاه طلبی دوستان ما باعث می‌شود که کشورهای دیگر را برای خود مناسب بدانند و راه پیشرفت را در آن کشورها ببینند. در واقع ترکیه، کانادا و باقی کشورها مامنی برای خوانندگان شده است اما این موضوع همیشه به آن‌ها کمک نمی‌کند، اکثراً با این کار پشت پا به تلاش های خودشان و افراد نزدیکشان می‌زنند و ثمره فعالیت های قبلی خود را تا حدود زیادی از بین می برند.
مدیرعامل موسسه فرهنگی لیما ادامه داد: برخی برای کسب درآمد بیشتر حاضرند به محبوبیتی که دارند پشت پا بزنند و خود را به هر سختی که شده در موقعیتی قرار دهند تا پول بیشتری به دست آورند. یعنی به عبارتی شهوت شهرت در آن‌ها بیشتر از محبوبیت بین مخاطبان است.
وی در مورد حساسیت ها و سختی دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: هر چند سختی هایی در این مسیر وجود دارد اما این حد از بزرگنمایی در این خصوص را درست نمی دانم، ما برای گرفتن مجوز ساخت یک موسیقی دچار محدودیت های خاصی نیستیم و در واقع در بسیاری از موارد دفتر موسیقی وزارت ارشاد با ما نهایت همکاری را می‌کنند که باید از آن‌ها تشکر کنیم و به آن‌ها خسته نباشید بگوییم، اما به هر حال قوانینی وجود دارد که باید آنها را رعایت کرد. وزارت ارشاد برای رونق بخشیدن به هنر و ارتقای فرهنگ از هیچ کمکی فروگذار نمی‌کند و مطلع هستم که برای سهولت در این بخش ها اقداماتی در حال انجام است.
میلاد ماهان راد که رکورد تعداد برگزاری کنسرت در سال های اخیر را در اختیار دارد، به بیمه تأمین اجتماعی برای هنرمندان حوزه موسیقی اشاره کرد و اضافه کرد: بیمه برای هنرمند از الزامات است. در همین بازار کساد کسب و کار و شیوع ویروس کرونا خیلی از هنرمندانمان بیکار شدند و بالاجبار برای گذران زندگی خود مجبور شدند ساز خود را بفروشند تا امرار معاش کنند.
وی در رابطه با محدودیت‌هایی که در ترانه اعمال می‌شود، اذعان داشت: گاهی اوقات لازم است برای بهتر شنیده شدن یک قطعه موسیقی در متن آن دست برد و آن را شکل قابل پذیرش‌تر و برای مخاطب قابل فهم‌تر کرد.
میلاد ماهان راد در پایان در مورد بازگشت این خوانندگان و پذیرش آن‌ها اعلام کرد: برگشتن یا ماندن برای هر کدام از دوستان یک تصمیم شخصی است، اما اگر بخواهند برگردند و در چارچوب‌های قانونی کشور فعالیت کنند، برداشت من این است که وزارت ارشاد کمک و شرایط را مساعد می‌کند و من به عنوان یکی از تهیه کنندگان این عرصه برای همراهی و کمک در این خصوص مشکلی نخواهم داشت و تمام آنچه که در توانم هست را انجام می‌دهم.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=3852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.