تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
15

فرزین ممنوع الکار شد

  • کد خبر : 17300
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
فرزین ممنوع الکار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، فرزاد فرزین خواننده محبوب کشورمان که چندی پیش با مجموعه هایی مانند اوج و ماوا همکاری داشت، با حکم ساترا ممنوع الکار شد. فرزین که به تازگی تیتراژ سریال میدان سرخ، قطعه «زخم» با شعری از روزبه بمانی که مضمونی اعتراضی دارد خواند و بخشی از آن را منتشر کرده […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، فرزاد فرزین خواننده محبوب کشورمان که چندی پیش با مجموعه هایی مانند اوج و ماوا همکاری داشت، با حکم ساترا ممنوع الکار شد.

فرزین که به تازگی تیتراژ سریال میدان سرخ، قطعه «زخم» با شعری از روزبه بمانی که مضمونی اعتراضی دارد خواند و بخشی از آن را منتشر کرده است؛ در روزهای اخیر و طی نامه ای رسمی از سوی ساترا در تمامی پلتفرم ها ممنوع الکار شد. همچنین آقای سعد مسئول روابط عمومی ساترا در این باره گفته است :

در خصوص خبری که امروز منتشر شد اعلام می‌شود حیطه مسئولیتی ساترا تصمیمات تخصصی رسانه ای است. در مورد صلاحیت افراد اظهار نظری ندارد. ملاحظات مراجع قضایی، استعلامی و نظارتی که به صورت رسمی ابلاغ می شود، برای همه دستگاه های فرهنگی و پلتفرم های لازم الاتباع است.

 

ساترا که نهادی نظارتی در امر محتوای تولید شده در فضای مجازی است، چندیست که فیلتر های خود را تنگ تر و کار را برای هنرمندان مستقل از صدا و سیما  سخت تر کرده است. این بار نوبت به فرزاد فرزین رسیده. خواننده جوانی که از سال ۹۵ با موسسه هنری رسانه ای اوج و مرکز موسیقی ماوا شروع به همکاری کرد. این همکاری و حمایت از فرزین توسط نهاد های حاکمیتی ادامه دار بود تا جایی که بارها برای رفع ممنوعیت کاری یا جلوگیری از ممنوع الکار شدن این خواننده جوان به صورت مستقیم و غیر مستقیم پا درمیانی کرده اند.

اکنون ساترا که نهاد نظارتی محسوب می‌شود با ممنوع الکار کردن فرزین بیشتر از قبل اختلاف و شکافش را با سازمان ها و نهاد های حکومتی نمایان کرده است.
موضوعی که برای مخاطبان این خواننده مطرح می‌شود این است که در این میان کدام یک از طرفین ماجرا دچار اشتباهند و یا چرا آئین نامه نهاد حکومتی که تلاش می‌کند تا صدای فرزاد فرزین را وارد سبد شنیداری مردم، به خصوص جوانان بکند و از او چهره ای در راستای اهداف خود بسازد با آئین نامه  نهاد های نظارتی وابسته به حکومت همچون ساترا که سعی بر ممنوع الکار کردن این خواننده دارد متفاوت است.

بهمن بابا زاده فعال موسیقی ایران در صفحه خود اینگونه نوشت:

ساترا علیه هنر قیام کرده… ‏یک قیام عمومی به قصد تخریب کیفی آثار هنری و سریال‌ها. با فرمولی که قبلاً در ‎ سقوط تلویزیون، امتحانش را به خوبی پس داده!
حالا نوبت فرزند ناخواسته خود است که به تازگی داشت مستقلاً جان می‌گرفت ولی ‎#ساترا نزدیک تر از آن است که متصور اید…

این ⁧خواننده⁩، در واکشن به خبر ممنوع الکار بودنش نوشت: «خدا تا الان صبرش را داده، باز هم می‌دهد.»

انتهای پیام/

 

3.5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=17300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.