تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
9

مصادره یک اثر ملی به نام شخص

  • کد خبر : 14877
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
مصادره یک اثر ملی به نام شخص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، خشایار اعتمادی و بهروز صفاریان طی گفتگو زنده در اینستاگرام به مسائل مربوط به دنیای موسیقی پرداختند. در این گفتگو که میان خشایار اعتمادی، خوانندهٔ نخستین آلبوم موسیقی پاپ بعد از انقلاب در ایران و بهروز صفاریان چهره پرکار این روزها در عرصه تنظیم، تولید و انتشار آهنگ‌های پاپ در […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، خشایار اعتمادی و بهروز صفاریان طی گفتگو زنده در اینستاگرام به مسائل مربوط به دنیای موسیقی پرداختند.

در این گفتگو که میان خشایار اعتمادی، خوانندهٔ نخستین آلبوم موسیقی پاپ بعد از انقلاب در ایران و بهروز صفاریان چهره پرکار این روزها در عرصه تنظیم، تولید و انتشار آهنگ‌های پاپ در ایران، برگزار شد پیرامون حواشی و مشکلات موسیقی و کارنامه کاری بهروز صفاریان بحث و گفتگو شد که در این گزارش به بخشی از آن‌که مربوط به قطعه «منو بشناس» است می‌پردازیم.

نماهنگ «منو بشناس» برای برنامه ای با همین نام اثر تازه مرکز موسیقی «مأوا» با همراهی ۴۰ خواننده پاپ پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
بهروز صفاریان در توضیح این اثر گفت: این قطعه یک اثر ملی است و فعالیت خوانندگی با سبک مستقل برای هنرمندان محسوب نمی‌شود. حضور ۴۰ خواننده صرفاً به دلیل استفاده از صدای آن‌ها نبوده و دلیل اصلی این کار حضور جمعی از خوانندگان کنار هم به جهت نمایش اتحاد ملی و درست کردن یک کار ایرانی بی‌نظیر بود تا یک اتفاق تاریخی خاص باشد و واقعا هم تاریخی بود، ما در تاریخ موسیقی ایران نداریم که ۴۰ خواننده در یک کار حضورداشته باشند و تولید این کار صرفاً تولید یک قطعه موسیقی نیست. این قطعه برای همبستگی بیشتر و اتحاد طیف گسترده ای از خوانندگان که تفکرات و هواداران و جهان‌بینی مختلفی دارند ساخته‌شده است.
صفاریان افزود: گله اصلی که به تهیه‌کننده این اثر از طرف من و از طرف سایر خوانندگان می‌شود این است که این کار درنهایت به‌پای فرزاد فرزین که ملودی ساز این پروژه بود گذاشته شد و زحمات سایرین تحت الشعاع این عنوان قرار گرفت.
صفاریان در اعتراض به این اقدام تهیه کننده گفت : وقتی شما در معرفی یک اثر عنوان می‌کنید خواننده آقای فلان و با همکاری ۴۰ نفر خواننده دیگر فضایی ایجاد می‌کنید که زحمت سایرین نادیده گرفته شود. البته ۴۰ نفر نیز درست نبود و در اصل فرزین و ۳۹ نفر بودند. نام فرزاد فرزین در معرفی این قطعه موجب نارضایتی و گله‌مندی سایر خوانندگان این اثر شد که به آن‌ها حق می‌دهم.
بهروز صفاریان در این گفتگو از عوامل این قطعه و قصوری که در رابطه با عنوان این قطعه هنگام معرفی پیش آمد عذرخواهی کرد و از آن‌ها خواست به خاطر جهت دادن و مصادره کردن کار توسط یک آدم خاص نسبت به این عمل بی‌تفاوت نباشند و از آن حمایت کنند.

۴۰ نفر از خوانندگان سرشناس کشور در تجربه‌ای جالب‌توجه و باهدف تقویت هویت ملی ایرانیان در یک نماهنگ با موضوع «همدلی»، «صلح» و «وحدت ملی» با محوریت ایران تحت عنوان «منو بشناس» حضور پیدا کردند.

این موزیک ویدئو به قلم احمد امیر خلیلی، آهنگسازی فرزاد فرزین، تنظیم‌کنندگی بهروز صفاریان، کارگردانی محمد اولاد و تهیه‌کنندگی میثم محمدحسنی در موسسه مأوا تهیه و تولید شده است.

پرواز همای، فرزاد فرزین، رضا صادقی، مهدی مقدم، حمید هیراد، علی اصحابی، مهدی یغمایی، بهرنگ برادرزاده، کاوه آفاق، شهریار صیقلانی، خشایار اعتمادی، روزبه نعمت‌اللهی، بهروز صفاریان، حمید حامی، عماد طالب‌زاده، سینا شعبانخانی، سینا درخشنده، پدرام پالیز، معراج محمدی، امیر قنادی، آرش قنادی، کیارش پوزشی، شهرام شکوهی، حسین توکلی، حجت اشرف زاده، علی لهراسبی، گرشا رضایی، پیام صالحی، سامان جلیلی، حامد همایون، رستاک حلاج، حامد طاها، محمدرضا عیوضی، حسین حقیقی، علی رهبری، آرین بهاری، احسان حق‌شناس، مجتبی کبیری، علیرضا قرایی منش و مصطفی راغب اسامی خوانندگانی است که در پروژه «منو بشناس» حضور داشتند.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=14877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.