تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

موسیقی سنتی و ایرانی به حمایت بیشتر نیاز دارد

  • کد خبر : 25316
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۵۵
موسیقی سنتی و ایرانی به حمایت بیشتر نیاز دارد
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه موسیقی سنتی و ایرانی هنوز خدمت قابلی را ارائه نداده‌ایم و دلیل آن نبود سالن در حد لازم و درخور برای برگزاری چنین رویدادهایی است.

به گزارش خبرگزاری شنو؛ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه موسیقی سنتی و ایرانی هنوز خدمت قابلی را ارائه نداده‌ایم و دلیل آن نبود سالن در حد لازم و درخور برای برگزاری چنین رویدادهایی است.

محمود سالاری در گفت‌‍وگو خود در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری کنسرت‌های موسیقی ادامه دارد، گفت: بله مبنای ما همین است. البته در حوزه موسیقی سنتی و موسیقی ایرانی حمایت بیشتری نیاز است و هنوز نتوانسته‌ایم خدمت قابلی را انجام دهیم و دلیل آن نبود سالن در حد لازم و درخور، برای برگزاری چنین رویدادهایی است.

اگر بتوانیم سالن رایگان در اختیار کنسرت‌های موسیقی ایرانی قرار دهیم و حمایت‌های این‌ چنینی داشته باشیم حتما در حوزه موسیقی سنتی هم شاهد رشد و رونق خواهیم بود

وی تاکید کرد: موضوع دیگر این است که هزینه گروه‌ها با فروش بلیط تامین نمی‌شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید از هنرمندان حمایت کنیم، افزود: اگر بتوانیم سالن رایگان در اختیار کنسرت های موسیقی ایرانی قرار دهیم و حمایت‌های این‌ چنینی داشته باشیم و پشتیبانی جدی از گروه‌های موسیقی سنتی کنیم حتما در این حوزه هم شاهد رشد و رونق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این موضوع جزو برنامه‌هایمان است و پیشنهاد آن را آماده و به وزیر فرهنگ هم داده‌ایم، گفت: انشالله موازی کنسرت‌های پاپ بتوانیم توجهی ویژه به حوزه سنتی و خوانندگان و نوازندگان آن داشته باشیم و این عرصه را برای ظهور و بروز و تجلی هنرمندان سنتی فراهم کنیم.

سالاری در پاسخ به این پرسش که در چند ماه اخیر شاهد حمایت از برخی خوانندگان برای برگزاری کنسرت بوده‌ایم آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ گفت: قانونی داریم برای این که کسی بتواند روی استیج برود و اجرای زنده کنسرت داشته باشد. هرکسی که آن قواعد را رعایت کرده باشد به او مجوز خواهیم داد. این قاعده جدید نیست و مراحلی باید طی شود. یعنی این افراد باید آلبوم و کارهایی داشته باشند که بتوانند یک کنسرت کامل را پر کنند. البته باید تمام قوانین را هم رعایت کنند.

وی تاکید کرد: در مورد مصادیق این موضوع، اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهتر می‌تواند توضیح دهد ولی سیاست کلی ما این است که هرکسی که این مراحل را طی کرد بتواند به اجرای صحنه‌ای برسد و منعی برای اجرای موسیقی پاپ روی صحنه‌ها نداریم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است تغییری در وضعیت دستمزد بازیگران تئاتر صورت گیرد، اظهار داشت: قبول دارم که دستمزد بازیگران تئاتر پایین است و این وضعیت باید با تغییر بودجه اصلاح شود.

سالاری گفت: امسال تلاش کرده‌ایم که با همکاری مجلس افزایش قابل توجهی از بودجه را در حوزه دستمزد بازیگران تئاتر داشته باشیم. این که چقدر محقق شود و تاچه اندازه اعتباراتی که خواستیم در اختیار ما قرار گیرد بستگی به همراهی مجلس و سازمان برنامه و بودجه دارد.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=25316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.