تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
7

همایون زادروز هنرمندان موسیقی

  • کد خبر : 16848
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
همایون زادروز هنرمندان موسیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، ۱۸و ۱۹ تیرماه مصادف است با زادروز «احمد پژمان» و «هوشیار خیام» که در ادامه بخشی از زندگی‌نامه و فعالیت‌های هنری آنها را می‌خوانید. احمد پژمان «احمد پژمان» متولد ۱۸ تیرماه ۱۳۱۴ است. آهنگساز و موسیقیدان اهل ایران است که به عنوان یکی از آهنگسازان سرشناس موسیقی کلاسیک و از […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، ۱۸و ۱۹ تیرماه مصادف است با زادروز «احمد پژمان» و «هوشیار خیام» که در ادامه بخشی از زندگی‌نامه و فعالیت‌های هنری آنها را می‌خوانید.

احمد پژمان

«احمد پژمان» متولد ۱۸ تیرماه ۱۳۱۴ است. آهنگساز و موسیقیدان اهل ایران است که به عنوان یکی از آهنگسازان سرشناس موسیقی کلاسیک و از موسیقیدانان صاحب سبک در ادبیات موسیقی معاصر شناخته شده‌است.

او از دوران دبیرستان به یادگیری موسیقی پرداخته‌ و نزد اساتید چون؛ حشمت سنجری، پرویز منصوری و حسین ناصحی موسیقی را آموخته‌است. پژمان آثار گوناگونی برای ارکستر سمفونیک، ارکستر مجلسی، پیانو، گروه کر، آواز و موسیقی فیلم آهنگسازی کرده است. سبک موسیقی وی تلفیقی از موسیقی محلی، موسیقی ردیف، سازهای ایرانی همرا با هارمونی، کنترپوان، ارکستراسیون و سایر سبک موسیقی غرب می‌باشد. همچنین او موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن، برنده تندیس طلاییِ آلبوم برگزیده مدرن، کلاسیک ایرانی و ملل و … شده است.

هوشیار خیام

«هوشیار خیام» موسیقیدان و آهنگساز زاده۱۹ تیرماه ۱۳۵۷ می‌باشد. او از هفت سالگی شروع به یادگیری موسیقی کرد و تحصیلات  دانشگاه را درکالج ترینیتی گذراند. وی کنسرت‌های فراوانی را برگزار کرده که می‌توان به برگزاری کنسرت رباعیات خیام و کنسرت فستیوال موسیقی فلورانس ایتالیا به رهبری پرفسور جول هوفمان اشاره نمود.

همچنین خیام در تالار رودکی، تالار وحدت، تالار فارابی و فرهنگسرای نیاوران کنسرت‌های متعددی را اجرا کرده‌است. وی هم‌اکنون در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر مشغول به تدریس دروس فرم و هارمونی براتیک است.

خبرگزاری شنو زادروز این دو هنرمند موسیقی را تبریک گفته و برای آنها آرزوی سلامتی و تندرستی می‌کند.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=16848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.