تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
11

همدلی با همخون جدا مانده

  • کد خبر : 14258
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
همدلی با همخون جدا مانده

به گزارش خبرگزاری شنو، حادثه تروریستی بمب گذاری مقابل مدرسه سیدالشهدای کابل، همدلی هنرمندان کشورمان به ویژه هنرمندان موسیقی را به همراه داشت. در این حمله که خونبارترین حمله یک سال گذشته افغانستان بوده است، دست کم ۵۵ نفر کشته شدند که بیشتر آنان دانش‌آموزان این مدرسه بودند. انفجار مکتب سید‌الشهدا در دشت برچی کابل […]

به گزارش خبرگزاری شنو، حادثه تروریستی بمب گذاری مقابل مدرسه سیدالشهدای کابل، همدلی هنرمندان کشورمان به ویژه هنرمندان موسیقی را به همراه داشت.
در این حمله که خونبارترین حمله یک سال گذشته افغانستان بوده است، دست کم ۵۵ نفر کشته شدند که بیشتر آنان دانش‌آموزان این مدرسه بودند.
انفجار مکتب سید‌الشهدا در دشت برچی کابل در میانه روند خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان روی داد. روندی که قرار است تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ تکمیل شود.

در میان اهالی موسیقی ایران حامد برادران، مصطفی راغب، مسعود صادقلو، گرشا رضایی و محمدبحرانی و… با مردم داغدیده افغانستان همراه شدند.

در اعلامیه ارگ به نقل از اشرف غنی، رئیس جمهور، گفته شده که “طالبان با تشدید جنگ نامشروع و خشونت بار نشان دادند که متمایل به حل بحران کنونی از طریق صلح‌آمیز نیستند و با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده بخاطر صلح را سبوتاژ می‌کنند.”
بر اساس این اعلامیه آقای غنی این حمله را به طالبان نسبت داده و آن‌ را جنایت بشری و ضد ارزش‌های اسلامی دانسته است.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نوشته که طالبان این حمله را محکوم می‌کند. او نوشته که “این حملات علیه مردم ملکی انجام شده و متأسفانه تلفات زیادی وارد کرد.” او این حمله را کار گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش، خوانده و دولت افغانستان را متهم به حمایت از این گروه کرده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

خبرگزاری شنو این ضایعه دردناک را به مردم کابل و خانواده‌های داغدیده این حادثه تسلیت می‌گوید و این اقدام وحشیانه را به شدت محکوم می‌نماید.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=14258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.