تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
8

«واحه» امید در دل بیابان

  • کد خبر : 15079
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
«واحه» امید در دل بیابان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، وحید اربابیان پنجشنبه سی اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۱:۳۰  از دومین البوم خود به نام «واحه» رونمایی کرد. این آلبوم که به سبک راک می‌باشد با همکاری اپلیکیشن ویوزیک تولید و پخش شد. در شب رونمایی از واحه قسمت‌هایی از این آلبوم در صفحه ارسی، کادانس و همین اپ اجرا شد و […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، وحید اربابیان پنجشنبه سی اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۱:۳۰  از دومین البوم خود به نام «واحه» رونمایی کرد.
این آلبوم که به سبک راک می‌باشد با همکاری اپلیکیشن ویوزیک تولید و پخش شد. در شب رونمایی از واحه قسمت‌هایی از این آلبوم در صفحه ارسی، کادانس و همین اپ اجرا شد و پس‌ازآن با وحید اربابیان، علی باغفر و مسعود فیاض زاده گفتگویی پیرامون ساخت این آلبوم شد که در اینجا می‌خوانیم.
نوید اربابیان در پاسخ به سیر پختگی آلبوم واحه نسبت به آلبوم پیشین خود و از پیش تعیین شده بودن و انسجام بیشتر این قطعات اینگونه توضیح داد:
آلبوم قبلی کاملاً کار تجربی بود و من با آدم‌های زیادی در آن آلبوم کار کردم  که تعدادشان حدوداً به ۲۰ نفر می‌رسید و سعی کردم تم‌های مختلف و شکل‌های ادبی مختلف را تجربه کنم  تا ببینم  چه اتفاقی پیش می‌آید. ولی این آلبوم ما حاصل تجربه بیست و اندی سال ساز زدن باهم و ساخت بیست‌ و چند ترک باهم و چندین  اجراست که از بین این بیست و اندی ترک انتخاب کردیم که هفت قطعه را داخل یک آلبوم قرار دهیم و ماحصل آلبوم واحه شد.  اگر می‌بینید این آلبوم یک مقدار منسجم‌تر دارد صدا می‌دهد به دلیل این است که  ما به‌صورت آنسامبل رکورد کردیم  و در یک روز همزمان ضبط کردیم و حس و حالمان برای یک‌لحظه است و از طرف دیگر از قبل تمریناتی داشتیم مثل دهه ۴۰ و ۵۰ قدیمی ایران دورهم جمع می‌شدیم و یکسره آهنگ زدیم و از استودیو اومدیم بیرون برای همین حس و حال کار یک مقدار پخته‌تر صدا بده.
اربابیان در پاسخ به چرایی نام گزاری واحه گفت:
راستش را بخواهید من از طریق نگاه کردن به خود آلبوم  و قطعات این اسم انتخاب نکردم من نسبت به شرایط زندگی الانم  این کار را انجام دادم . واحه یک منطقه سبز در بیابان است که وسط یک جای لم‌یزرع جایی هست، سرسبز که آب قابل شرب داره و تمام زیبایی‌های طبیعت درآن هست.در آلبوم قبلیم به این مسئله اذعان داشتم که صبر و باور و اعتقاد می‌تونه ساقی نازک قاصدکی را از وسط جاده‌های صنعتی به بیرون بیاره و هنوز با همین باور جلو رفتم که واحد ساخته شد .واحه یک نمادی از طبیعت است که  به ما نشان می‌دهد که ما هم در یک محیط نسبتاً خشک می‌تونیم کمی رفع عطش کنیم.

وحید اربابیان که سال‌هاست در فضای موسیقی مستقل مشهد فعالیت می‌کند دومین آلبوم رسمی‌اش را منتشر کرده است. او بعد از یک تجربه موفق در ساخت پادکست متفاوت «دمنوش» که ترکیبی از شعرخوانی شاعران سپید سرا و موسیقی فولک بود، حالا آلبوم «واحه» را با همکاری دو نوازنده شناخته‌شده مشهدی که سابقه طولانی همکاری با ‌آن‌ها دارد تولید کرده است.
آهنگسازی، بیس و خوانندگی این آلبوم را خود اربابیان انجام داده است و علی باغفر با درامز و مسعود فیاض‌زاده با گیتار الکتریک او را همراهی کرده‌اند.
آلبوم «واحه» ۷ قطعه دارد که بخشی از آن‌ها پیش‌ از این منتشرشده بود ولی تمام آن‌ها برای قرارگرفتن در آلبوم در یک روز و به‌صورت آنسامبل (نوازندگی هماهنگ جمعی) اجرا و ضبط‌ شده‌اند.

کلام دو قطعه این آلبوم از خود اربابیان است و در دیگر قطعات از قصه‌های فولک خراسان، اشعار رزیتا شکیبا، رضا عابدین‌زاده، آبان صابری و رضا دادخواه استفاده‌ شده است.

اربابیان در کاور آلبوم «واحه» نوشته است:

در این زمان ناسازگار، از آلبوم قبلی‌ام، «خط خنده‌ش» به «واحه» رسیدن، برایم کاری بسیار دشوار بود که با توکل و باورم به سرانجام رسید.

بعد از گذشت ۴ سال هنوز همچون آلبوم قبلی تأکیدم بر همان چهارچوب و باور است که گفتم؛ صبر، باور و اعتقاد، رویش ساقه ظریف قاصدک را از شکاف قیرگون جاده‌های صنعتی میسر می‌کند.

امروز «واحه» برای من مصداق زیبایی از این باور در طبیعت است که اگر خواستن معنا شود، در عمق کویر و برهوت، منطقه‌ای کوچک و سبز، معجزه‌وار از دل زمین سر برمی‌آورد و زمان را سبز می‌کند.

و حال آنان که باید بخوانند ما هستیم.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.