تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
25
محمد پوررشیدی سازنده ی پادکست طنزپردازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شنومطرح کرد:

پادکست سازی روی ریل پیشرفت

  • کد خبر : 3635
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
پادکست سازی روی ریل پیشرفت
مخاطب پادکست ها کمی متفاوت تر از مخاطبان رسانه های دیگر هستند و جدیت و استمرار خوبی در پیگیری قسمت های مختلف کار از خود نشان میدهند و کسی که وارد گود پادکست شود کمتر حاضر است آنرا با رسانه های دیگر جایگزین کند.

با توجه به میل و رغبت عمومی روزافزون مردم برای شنیدن پادکست های تولیدی افراد مختلف که در زمینه های متفاوتی تولید واز کانال های متعدد سایت و اپلیکیشن برای دسترسی عموم بارگذاری میشود میتوان نتیجه گرفت ظرفیت رسانه ای پادکست میتواند یکی از محورهای تولید محتوا و ارتباط گیری قدرتمند و اثرگذار برای مخاطبان در آینده ای نه چندان دورباشد.

محمد پوررشیدی سازنده ی پادکست طنزپردازی با محوریت آموزش طنز در حیطه های مختلف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شنو بیان کرد: پادکست طنزپردازی از بهمن ماه سال ۹۸ شروع به کار کرد. با توجه به سابقه ی تدریس طنزپردازی و فعالیت مطبوعاتی ده ساله در حیطه ی طنز و تجربه ی مدیریت دفتر طنز حوزه ی هنری،استارت اولیه ی آموزش، منجر به روشن شدن جرقه ی تولید پادکستی با این محوریت شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به فقر محتوایی عجیبی که در حوزه ی طنزپردازی با آن مواجه بودیم سعی بر آن بود که محتوای خوبی از آموزش های طنزپردازی به واسطه ی پادکست دست مخاطب خاص رسانده شود. به مرور زمان که پادکست، جای خود را بین قشرهدف پیدا کرد علاوه بر آموزنده بودن مطالب، بخش سرگرم کننده جز شاخصه های اصلی مجموعه قرار داده شد و به این ترتیب پادکست رشد روزافزون مخاطب را تجربه کرد.

آقای پوررشیدی در رابطه با حوزه ی فعالیتی پادکست اذعان کرد: پادکست طنز پردازی طوری تعریف شده که هر جا و در هر نقطه ای با استفاده از هنر طنز، کاری تولید شود پادکست سعی دارد در آن نقطه نقش پررنگی ایفا کند چه در حوزه فیلم و سینما و چه در حوزه ی کتاب و شعر و موسیقی.

وی در ادامه افزود: تا الان حدود ۱۶ اپیزود از مجموعه های پادکستی طنزپردازی تولید و ارائه شده است که با توجه به تخمین عدد و رقمی حساب شده ، استقبال بی نظیری از پادکست صورت گرفت و حدود ۵۰ هزار بار دیده شد که بیش از تصویر ذهنی ما برای تولید پادکست آموزشی بود.

محمد پوررشیدی در مورد شرایط ضبط پادکست اشاره داشت: برای تولید این مجموعه تجهیزات استودیوی خانگی را مهیا کردم وتمام مراحل تولید از پژوهش و نویسندگی گرفته تا اجرا و تدوین آن را عهده دار بودم که با مرور زمان بحث گرافیک آنرا آقای بهنام عزیزی به عهده گرفته و بحث موسیقی اختصاصی این مجموعه را آقای مهدی آقایی کار کردند.

سازنده ی پادکست طنزپردازی دررابطه با اثرگذاری کرونا بر پادکست افزود: در دوران کرونا و قرنطینه برای پادکست دو اتفاق مثبت افتاد. یکی بحث روی آوردن مخاطبان به پادکست برای پر کردن اوقات فراغت طی قرنطینه خانگی بود که منجر به افزایش آمار پیگیری های مخاطبان از پادکسترها شد وانگیزه ی مضاعفی برای تولید پادکست به وجود آمد و دیگری ورود به عرصه ی پادکست سازی در ابعاد مختلف با تخصص های متفاوت بود که نگرشها را نسبت به آینده پادکست سازی تغییر داده و مثبت تر کرده است.

پوررشیدی دررابطه با بحث اقتصادی پادکست طنزپردازی عنوان کرد: دربخشی با عنوان “حامی شو” ازمخاطبانی که به صورت داوطلبانه در مباحث مالی کمک کنند استقبال میشود.بعد دوم بحث اسپانسرینگ هست که با توجه به رشد مخاطبان پادکست طنزپردازی از این بخش هم بهره مند هستیم

محمد پوررشیدی در رابطه با تفاوت مخاطبان پادکست با دیگر اقشار بیان داشت: مخاطب پادکست ها کمی متفاوت تر از مخاطبان رسانه های دیگر هستند و جدیت و استمرار خوبی در پیگیری قسمت های مختلف کار از خود نشان میدهند و کسی که وارد گود پادکست شود کمتر حاضر است آنرا با رسانه های دیگر جایگزین کند.

 

 

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=3635

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.