تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
12

پرواز مرغ سحر در جنوب فرانسه-کن

  • کد خبر : 17037
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
پرواز مرغ سحر در جنوب فرانسه-کن
در مراسم فرش قرمر فیلم سینمایی قهرمان به کار گردانی اصغر فرهادی در جشنواره کن، صدای استاد شجریان در فرانسه طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، مرغ سحر در کن طنین انداز شد. در مراسم فرش قرمر فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره کن، صدای استاد شجریان در فرانسه طنین انداز شد.

شب گذشته و پس از مصاحبه با عوامل فیلم قهرمان جدیدترین ساخته اصغر فرهادی و با شروع مراسم فرش قرمز این فیلم قطعه مرغ سحر استاد سجریان پخش شد. پخش این قطعه احساسات و عواطف ایرانیان حاضر در این مراسم را برانگیخت و با استقبال آنها رو به رو شد. اصغر فرهادی پیش تر در مراسم فرش قرمز فیلم فروشنده از قطعه دلشدگان استاد شجریان استفاده کرده بود.

فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی، سینماگر پرآوازه ایرانی روز سه‌شنبه سیزدهم ژوئیه در سالن «کاخ لومی‌یر»، تالار اصلی جشنواره کن برای نخستین بار رونمایی شد و مورد استقبال فوق‌العاده تماشاگران این جشنواره قرار گرفت. این سومین حضور پررنگ اصغر فرهادی در جشنواره بین‌المللی کن فرانسه است. عدالت، صداقت، عشق و موضوع خودکشی زندانیان در ایران از محورهای اصلی فیلم جدید اصغر فرهادی هستند.

«قهرمان»، تازه‌ترین فیلم سینمایی اصغر فرهادی، کار گردان مشهور ایرانی که روز سه‌شنبه سیزدهم ژوئیه در بخش رقابتی فستیوال فیلم کن ۲۰۲۱ برای نخستین بار به نمایش در آمد، با فیلم‌های سینماگران معروفی از جمله پل ورهوفن، کارگردان هلندی‌تبار، نانی مورتی کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس ایتالیایی و لئو کاراکس، کارگردان، نویسنده، و منتقد فرانسوی برای دریافت نخل طلایی رقابت می‌کند.

«قهرمان» که نهمین فیلم بلند اصغر فرهادی است در مدت زمان دو ساعت و ۷ دقیقه  زندگی پر فراز و نشیب شخصیتی به نام رحیم سلطانی را به تصویر می‌کشد. رحیم که به دلیل عدم پرداخت بدهی خود زندانی شده، طی دو روز مرخصی تلاش می کند طلب‌کار خود را متقاعد کند تا شکایت خود را پس بگیرد. وی با وعده پرداخت بخشی از بدهی به شاکی که شوهر خواهر همسر سابقش است، می‌خواهد او را متقاعد کند که رضایت بدهد اما اتفاقات آنگونه که برنامه ریزی شده پیش نمی‌رود.

علاوه بر «قهرمان» اصغر فرهادی، فیلم «تیتان» به کارگردانی ژولیا دوکورنو فرانسوی نیز امروز در بخش رقابتی این جشنواره به نمایش درآمد.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه در حالی برگزار می‌شود که سال گذشته این جشنواره به ‌دلیل همه‌گیری  ویروس کرونا لغو شد . امسال نیز با تاخیری دو ماهه، از ۶ تا ۱۷ ژوئیه (۱۵ تا ۲۶ تیرماه) در  شهر جنوبی کن در جریان است. قهرمان اصغر فرهادی و ۲۳ فیلم دیگر در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن ۲۰۲۱ برای دریافت نخل طلایی این جشنواره رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=17037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.