تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
9
احسان خداپرست قائم مقام مرکز موسیقی «مأوا»

پروژه برای دیده شدن باید حاشیه داشته باشد

  • کد خبر : 16856
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
پروژه برای دیده شدن باید حاشیه داشته باشد
احسان خداپرست با شنو مطرح کرد:《منوبشناس》اثری فاخر و ملی است و محصول فضای مجازی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، احسان خداپرست قائم مقام مرکز موسیقی «مأوا»  در گفتگویی که با این خبرگزاری پیرامون نماهنگ منو بشناس داشت گفت:《منوبشناس》اثری فاخر و ملی است و محصول مارکتی فضای مجازی نیست.

خداپرست قائم مقام ماوا در گفتگو با خبرنگار شنو، از چالش ها و حاشیه هایی که حول محور پروژه《منوبشناس》 ایجاد شده است می‌گوید:

ماوا با وجود نقش بزرگی که در ساخت پروژه منو بشناس داشت اما آن طور که باید دیده نشد ودر حقش اجحاف شد؛ به نظرتان دلیل دیده نشدن ماوا چیست؟

وقتی محصول درست پخش و توزیع نشود طبیعتا آن طور که لیاقت پروژه است دیده نمی شود. و در حق پروژه، سرمایه گذار، تهیه کننده و تمامی عوامل و خوانندگان پروژه اجحاف خواهدشد.

ایده‌کار منو بشناس از کجا آمد؟

یکی از کارهای ماوا خلق ایده‌های جدید است. علاوه برآن فضایی را برای تهیه‌کنندگان ایجاد می‌کند تا بتوانند ایده هایشان را مطرح‌کنند؛
ایده‌هایی که وقتی در کلام و یا روی کاغذ باشد شاید هر ارگانی آن‌ را جدی نگیرد اما ما درماوا ایده ها را جدی می‌گیریم. آقای میثم حسنی تهیه کننده پروژه برای اولین بار این ایده را با ما مطرح کردند و اینکه این ایده را چگونه و از کدام فضا کسب کردند اطلاع دقیقی ندارم.

چرا‌ آقای حسنی به فکر ساخت موزیک ویدیو با ۴۰ نفر خواننده افتاد؟

در دنیا بعضی کشورها برای اعلام همبستگی و نشان دادن فرهنگ و تاریخشان این کار را انجام‌ می‌دهند. ما به دنبال کاری نو و تاثیر گذار بودیم که نه فقط در ایران بلکه در دنیا شنیده شود . این ایده با اهداف و استراتژی ما سازگار بود.

باتوجه به اعتراض خوانندگان در چیدمان و پخش تصویر فکر می‌کنید این حواشی از کجا ایجاد شده است؟

حاشیه‌ نشان دهنده‌ی عظمت این پروژه است. ممکن است برخی خوانندگان باهم زاویه داشته باشند؛ اگر بخواهی همه‌ را راضی نگه‌داری هیچکس را نمیتوانی راضی نگهداری. قطعا نمی‌‌شد دراین پروژه بهترین قسمت‌های قطعه رابه همه‌ داد.
ما در جایگاه ماوا خیلی تلاش کردیم که چالش و حاشیه ای ایجاد نشود . تمامی خوانندگانی که به عشق مردم و به عشق ایران وبا کمترین هزینه در این پروژه حضور داشتند برای ما به یک اندازه ارزشمند هستند. زمانی که کار برای ما ارسال می‌شد اگر حضور یک خواننده پررنگ تر بود به تهیه‌کننده تذکر جدی‌ می‌دادیم که این موضوع باید اصلاح شود.

باتوجه به اینکه ۴۰ خواننده در این پروژه حضور داشتند ؛فکر می‌کنید می‌توانستید مساوات را رعایت کنید ؟

باتوجه به اینکه آقای صفاریان را همه‌ خوانندگان به عنوان یک تنظیم کننده متخصص می‌پذیرند و ایشان را قبول دارند؛ ما هم به تخصص ایشان احترام گذاشتیم و اعتماد کردیم. علی‌رغم اینکه دوست داشتیم تمامی۴۰ نفر به یک میزان در صوت و تصویر حضور داشته باشند.

شما به عنوان تهیه کننده اصلی این پروژه چرا با آقای میثم حسنی همکاری کردید؟

آقای میثم حسنی خودشان انتخاب کردند که با ما همکاری کنند. پروژه ایده‌ ایشان بود و مالکیت معنوی داشت. اگر ایشان این پروژه را استارت نمی‌زدند؛ اخلاق حرفه ای اجازه نمی‌داد که ما خودمان انجام دهیم.

باتوجه به اینکه آقای فرزین و محمدحسنی باهم رابطه‌ی دوستانه دارند، فکر می‌کنید این رابطه باعث شد که آقای فرزین دراین پروژه به نسبت دیگر خوانندگان بیشتر دیده شود؟

مجموعه همراه اول و سرمایه گذاران آقای فرزین را به عنوان مجری برنامه انتخاب کردند. آقای حسنی مخالف این انتخاب بودند و اعتقاد داشتند انتخاب آقای فرزین حاشیه‌هایی را برای پروژه ایجاد می‌کند.

چرا در تیزر معرفی پروژه نوشته شده است با خوانندگی فرزادفرزین و ۳۹ خواننده‌دیگر؟

در تیزر کار چنین چیزی نیامده اما در صفحه‌‌ یوتیوب آقای فرزین این تیتر زده شده که من موافق آن نیستم و باید اصلاح‌شود.

فکر‌ می‌کنید اگر آقای میثم حسنی نبودند این پروژه ساخته‌می‌شد؟

بعید می‌دانم. من سال‌هاست در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنم تا به حال کسی جسارت فکر کردن به اینجور پروژه های بزرگ را نداشته است. پروژهای بزرگ حواشی زیادی دارد و واقعا کار سخت و طاقت فرسایی است.

فکر‌می‌کنید اعتبار آقای فرزین و میثم حسنی در ساخت این اثر موثر بود یا ماوا و اعتبارش باعث شکل‌گیری این پروژه شدند؟

این پروژه یک کار تیمی است و تمام عوامل در خلق این پروژه تاثیر گذار بودند.

به نظرتان چرا پروژه‌ای با این عظمت دیده نشد؟

ما این محصول را با هدف بزرگی ساختیم اما بعضی محصولات تا بخواهند جا بازکنند زمان می‌برد. این کار مخاطب بین المللی دارد و در یوتیوب توسط غیرایرانی ها به شدت دست به دست می‌شود. از طرفی تا زمانی که رسانه‌ی ملی اینکار را پخش نکند نمی‌توانیم شاهد دیده شدنش باشیم.

باتوجه به اینکه بعضی از کارها از رسانه ملی پخش نمی‌شود اما دیده‌می‌شود؛ فکر‌می‌کنید چرا این پروژه فراگیر نشد؟

زمانی که کار درباره‌ی وحدت می‌سازیم و اختلاف ایجاد نمی‌کنیم پروژه برای اینکه دیده شود باید حاشیه داشته باشد. ما سعی کردیم کاری تولید کنیم که تمام اقشار جامعه‌ را دربربگیرد . این پروژه‌ یک کار فاخر و ملی است. محصول فضای مجازی نیست و برای شرایط سخت و دشوار مناسب است تا حال مردم خوب شود . قطعا نمی‌تواند حاشیه‌ی کارهای دیگر را داشته باشد.

انتها پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=16856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.