تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
11

«چشم به راهی همیشگی» در کنسرواتوار چایکوفسکی

  • کد خبر : 15515
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
«چشم به راهی همیشگی» در کنسرواتوار چایکوفسکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، کنسرت «چشم به راهی همیشگی» به خوانندگی حسین نورشرق در روزهای ده و یازده خرداد ماه ( ۳۱ می و ۱ ژوئن) در تالار راخمانیف کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو و خانه فرهنگ شهر بورووسک برگزار می گردد. در این اجرا، نوازندگانی چون حمید قنبری (سازهای کوبه‌ای)، اشکان مرادی (کمانچه)، مهرداد مسعودی‌فرید […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، کنسرت «چشم به راهی همیشگی» به خوانندگی حسین نورشرق در روزهای ده و یازده خرداد ماه ( ۳۱ می و ۱ ژوئن) در تالار راخمانیف کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو و خانه فرهنگ شهر بورووسک برگزار می گردد.

در این اجرا، نوازندگانی چون حمید قنبری (سازهای کوبه‌ای)، اشکان مرادی (کمانچه)، مهرداد مسعودی‌فرید (کمانچه) و سیاوش ولی‌پور (سنتور) در کنار دو نوازنده روس از کوارتت «آنادومینی» با نام‌های الکساندرا ژلواکوا (آلتو) و تهمینا اصلانوآ (ویلن‌سل) قطعاتی شناخته شده از رپرتوار موسیقی ایرانی و بعضی از ساخته‌های سیاوش ولی‌پور را اجرا می‌کنند.

حسین نورشرق نزدیک به ۱۹ سال قبل از ایران به روسیه مهاجرت کرده است و دکترای فرهنگ شناسی با گرایش فرهنگ موسیقی ملل دارد.

او از سال ۲۰۰۸ نیز در کنسرواتوار چایکوفسکی به‌عنوان معاون مرکز فرهنگ موسیقی ملل و مدیر بخش مطالعات خاورمیانه مشغول به کار است.

پیشتر ارکستر سمفونیک تهران با همراهی اعضای منتخب ارکستر ملی به خوانندگی سالار عقیلی و رهبری شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان، به مناسبت جام جهانی ۲۰۱۸ و به‌عنوان یار دوازدهم فوتبال ایران، سه اجرای موفق در سه شهر روسیه داشتند، یکی از این اجراها در کنسرواتوار چایکوفسکی بود که اهمیت زیادی داشت.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.