تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
8
گزارش | سریال بلاتکلیفی اهالی موسیقی؛

کنسرت‌ آنلاین فقط سفارشی!/ تکلیف موسیقی فجر را یکسره کنید

  • کد خبر : 7417
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کنسرت‌ آنلاین فقط سفارشی!/ تکلیف موسیقی فجر را یکسره کنید
در کمتر سه ماه دیگر و بنابر زمان‌های همیشگی، باید شاهد برپایی جشنواره موسیقی فجر باشیم؛ این درحالی است که کم و کیف این رویداد برخلاف دیگر رویدادهای موازی فجر مثل «فیلم» و «تئاتر»، از اساس در ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، ماجرای برپایی کنسرت‌های آنلاین پس از روزهای سردی که طی ماه‌های اخیر پشت سر گذاشت، بالاخره در روزهای فعلی رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته و در چهار شب کنونی نیز برخی چهره‌های موسیقی با همکاری برخی مراکز دولتی و در قالب کنسرت های سفارشی در تلاشند لحظات شادی را برای مخاطبان رقم بزنند.
برپایی این کنسرت‌ها که در دور اخیر کلید خورده و به مناسبت شب یلدا و روزهای خانه‌نشینی مردم تا دو شب دیگر نیز ادامه می‌یابد، رسم جالبی است که البته طی ماه‌های اخیر سر و صداهای زیادی را نیز به پا کرده است. همچنان که در این بین برخی‌ها سراغ بلیت‌فروشی کنسرت‌های ضبطی چون کنسرت بابک جهانبخش می‌‌روند و برخی هم با اجراهای لایو متعدد در صفحات شخصی خود سعی در پر کردن فضاهای خالی داشته‌اند.

 تلاش برای رضایت فالوورهای میلیونی

 

در شرایط تعطیلی حداکثری مراکز فرهنگی و خصوصا هنری که کنسرت‌ها را نیز دربرمی‌گیرد، طی ماه‌‌های اخیر نهایت فعالیت خوانندگان به انتشار قطعات موسیقی در فضای مجازی برمی‌گردد که این اتفاق در قیاس با دوران پیش از کرونا به شکل حداقلی همراه است.
هرچند به زعم جماعتی از خوانندگان، انجام یک کنسرت آنلاین هزینه نیم میلیاردتومانی را در پی دارد! که رقم عجیب و غریبی است اما با توجه به تعطیلی ادامه‌دار سالن‌ها، چاره‌ای جز رجوع به فضای مجازی برای خود خوانندگان باقی نمی‌ماند. از این حیث که ایده‎ای جز این هم ندارند تا همچنان مخاطبان خود را راضی نگه داشته و یا حداقل کمیت فالوورهای صفحات مجازی‌شان رو به رکود نرود!

 

موسیقی فجر همچنان در ابهام

 

در این بین دفتر موسیقی ارشاد نیز به نظر می‌رسد پس از چندین ماه رکود ناشی از شیوع کرونا، به جز صدور مجوز برای تک قطعات موسیقی، برنامه مشخصی برای سر و سامان‌دادن به برنامه‌های موسیقایی با بهره‌گیری از فضای مجازی ندارد.
با ذکر این نکته که به جز جمع محدودی از خوانندگان پرطرفدار پاپ که درآمد بالایی دارند، بسیاری از اهالی موسیقی نیازمند تدارک برنامه‌هایی مشابه هستند تا درآمدی کسب کنند اما این نیز هم‌اکنون در رکود کامل به سر می‌برد و هیچ راه جدیدی برای پرکردن کنسرت‌های حضوری دیده نشده است.
رفع این مشکل که کم‌کم به بازه زمانه یک ساله برمی‌‎گردد نه‌تنها هنوز هم به سرانجام نرسیده است بلکه در کمتر سه ماه دیگر و بنابر زمان‌های همیشگی، باید شاهد برپایی جشنواره موسیقی فجر باشیم؛ این درحالی است که کم و کیف این رویداد برخلاف دیگر رویدادهای موازی فجر مثل «فیلم» و «تئاتر»، از اساس در ابهام قرار دارد. گویا همچنان باید منتظر اتفاقات لحظه‌ای ماند!
گفتنی است مهدی یغمایی، گروه رستاک، محمد معتمدی و علی زندوکیلی از خوانندگانی هستند که از ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه بر روی صحنه کنسرت‌های آنلاین رفته‎اند که این اتفاق با حمایت مراکز صداوسیما و مراکزی مثل برج میلاد همراه بوده است.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=7417

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.