تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
11
مردم، مسئولین و ستاد کرونا مخالفند

چرا کنسرت‌های کیش از سرگرفته می‌شود؟

  • کد خبر : 10122
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
چرا کنسرت‌های کیش از سرگرفته می‌شود؟
بر خلاف مخالفت‌های مردم، مسئولین و ستاد مقابله با ویروس کرونا همچنان مجوز‌های برگزاری کنسرت در کیش و در ادامه برپایی جشنواره موسیقی فجر تاکنون لغو نشده است.

به گزارش خبرگزاری شنو، این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا هنرمندان موسیقی خانه نشین شده‌اند. در حالی که با مجوز صادر شده از  ستاد مقابله با کرونا امکان برگزاری کنسرت در برخی از شهرها و تهران بنابر حفظ شرایط خاص اعم از ظرفیت پنجاه درصدی سالن‌ها و حفظ کامل پروتکل‌های بهداشتی وجود داشت اما ترجیح هنرمندان موسیقی این بود که در تهران کنسرتی برگزار نکنند و برخی از خوانندگان مطرح کشورمان در کیش کنسرت برگزار کردند.

برگزاری کنسرت‌های خواننده‌های پاپ در جزیره کیش از ۳۰ دی‌ماه شروع  می‌شود و در ادامه آن شنیده‌ها حاکی از  احتمال برپایی سی و ‌ششمین جشنواره موسیقی فجر در جزیره کیش به گوش می‌رسد. با این اوصاف مسلما با برگزاری کنسرت و در ادامه جشنواره موسیقی فجر شاهد هجوم مسافران و شیوع ویروس  کرونا در این جزیره خواهیم بود. نکته قابل تأمل، مربوط به از سرگیری فعالیت‌های موسیقایی است که با زرد و آبی شدن برخی مناطق کشور و صدور مجوز برای برپایی کنسرت و در ادامه جشنواره موسیقی فجر دوباره به جریان افتاده و برخی خوانندگان به جای فعالیت مجدد در تهران، همگی به سمت مناطقی خاص هجوم برده‌اند.

محمد کمالی بخشدار کیش چندی پیش در پاسخ به خبرنگار شنو در مورد برپایی فعالیت‌های موسیقایی و به ویژه برپایی جشنواره فجر از مخالفت جدی خود با این عمل سخن گفت و تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و موقعیت گردشگری کیش به هیچ وجه به صلاح نیست که این جزیره میزبان جشنواره موسیقی فجر و تور کنسرت‌ها باشد.

کمالی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: حدود یک‌ماه و نیم گذشته برخی خوانندگان پاپ کشورمان در جزیره کیش کنسرت اجرا کردند و با رایزنی با استاندار هرمزگان مجوز اجراهای بعدی لغو شد و اجازه هیچگونه برگزاری کنسرت داده نشد. بنابر این گزارش با صحبت هایی که به تازگی با بخشدار کیش داشتیم، وی اعلام کرد: همچنان ما و مردم کیش با برپایی تور کنسرت پاپ و جشنواره موسیقی در این جزیره مخالف هستیم ولی تصمیم گیرنده ما نیستیم و تنها کاری که توانستیم انجام دهیم بستن مرزهای آبی است با اینکه مسافران از طریق هوایی به کیش سفر می‌کنند.

در ادامه خبرهای فوق علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: اقدامات لازم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی پروازها انجام شده اما اگر مسئولان مربوطه اعلام خطر کنند آماده اعمال محدودیت در این زمینه نیز هستیم.

از سوی دیگر سعید نمکی وزیر بهداشت درباره هجوم مسافران به شهرهای جنوبی بیان کرد: طی چند وقت خیر ۱۶هزار نفر با لنج و پرواز وارد جزیره‎های جنوب کشور شده‌اند و تردد مسافران بدون ماسک و رعایت نکردن پروتکل بهداشتی در سطح شهر سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

لازم به ذکر است که فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این باره گفت: هیچ‌گونه خدماتی در پارک‌ها، بوستان‌ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود و انتظار داریم مردم از سفر غیرضروری خودداری کنند. اما بنابر گزارش خبرگزاری شنو همتی این سخنان را در حالی مطرح کرد که استانداری هرمزگان از متهمان اعطای مجوز برای برپایی کنسرت‌های جنوب کشور است.

همچنین به گزارش یکی از خبرگزاری‌ها برپایی برنامه‌ها و کنسرت‌های موسیقی هم‌اکنون با منع قانونی مواجه نیست ولی حرکت به سمت مناطق کیش و غیره درحالی اتفاق می‌افتد که طی روزهای اخیر این مناطق، شاهد حجم عجیب و آمار چند ده هزارنفری از ورود مسافران بوده و بارها چنین اتفاقی مایه حیرت و البته نگرانی مسئولان بهداشت کشور نیز قرار گرفته است.

بهنام بانی در تاریخ ۱و۲ بهمن ماه، محسن ابراهیم زاده ۶ بهمن‌ماه، رضا بهرام ۲و۳ بهمن ماه، مسعود صادقلو ۳۰ دی‌ماه و ۱ بهمن ماه چهره‌هایی هستند که در روزهای آتی‌، کنسرت‌های خود را در جزیره کیش برگزار می‌کنند.

بنابراین آنچه مایه نگرانی است تصمیمات شخصی و نگران‌کننده‌ای است که با ورود افراد ناقل بدون علامت ویروس کرونا  به این جزیره و سوءاستفاده از علایق مردمی، بیشتر و بیشتر بر وضعیت کرونایی بیفزاید؛ به نحوی که این بیم با اجرای کنسرت‌های چندصدنفری موسیقی، در مناطقی جنوبی یش از همیشه به گوش می‌رسد.

در ادامه این ماجرا برخی از خوانندگان و کاربران فضای مجازی هم مخالفت خود را با اجرای کنسرت در کیش اعلام کردند.

رضاصادقی خواننده پاپ کشورمان در استوری اینستاگرامش، واکنش غیرمستقیمی به تور جدید کنسرت های پاپ در جنوب کشور نشان داد.

 

 

در ادامه یکی از طرفداران رضا بهرام در صحفحه شخصی این خواننده نسبت به تمدید سانس کنسرت بهرام واکنش انتقادآمیزی نشان داد.

گفتنی است: با توجه به مخالفت‌های برخی از مسئولین جزیره کیش درمورد برپایی کنسرت و جشنواره موسیقی فجر امیدواریم مسئولین بالادستی با تصمیمی آگاهانه اقدام به لغو مجوز کنسرت‌ها کنند تا شهرهای جنوبی مانند دیگر شهرهای کشور از شیوع ویروس کرونا به رنگ قرمز درنیاید و جان هموطنان به خطر نیفتد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=10122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.