تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
14

کنسرت «رونالدو ویلازون» و «رونو کپوسون» در پاریس

  • کد خبر : 1031
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کنسرت «رونالدو ویلازون» و «رونو کپوسون» در پاریس
کنسرت «رونالدو ویلازون» و «رونو کپوسون» با پیام امید در شهر پاریس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «شنو» به نقل از یورونیوز، کاخ مجلل گارنیه پاریس میزبان آخرین کنسرت از سری کنسرت‌های «موسیقی بی وقفه رولکس» بود که ملودی‌های باروک، گرشوین، ریتم‌های آمریکای لاتین و گنجینه‌های موسیقی مجلسی را اجرا کرد.

رونالدو ویلازون، خواننده تنور و رونو کپوسون، ویولونیست زبردست برای حمایت از دنیای موسیقی در دوران شیوع کرونا در پاریس به روی صحنه رفتند.

رونو کپوسون درباره این کنسرت می گوید: «همه این هنرمندان جوان از برگزاری کنسرت محروم شده بودند و حالا آنها فرصت دارند که روی چنین صحنه فوق العاده ای همراه با موسیقیدانهایی باشند که کمی از آنها مشهورترند، مثل رونالدو و من. آنها دقیقا در لحظه به پرواز درآمدن هستند و به نظر من در این لحظه است که باید آنها را حمایت کرد.»

رونالدو ویلازون، خواننده تنور مکزیکی می گوید: «واکنش‌ هنرمندان خیلی هیجان‌انگیز بود اما مهمتر از همه اشتیاق بسیار زیاد آنها بود. اینکه بیاید با هم موسیقی بنوازیم، این فوق العاده است. یکی از آنها تقریباً به گریه افتاد و گفت شما مرا از تکاپو برای یافتن شغلی دیگر نجات دادید زیرا من باید کاری پیدا می‌کرد.»

از جمله هنرمندانی که رونالدو ویلازون انتخاب کرد، گروه موسیقی «آرپیژیاتا» بود که برخی از قطعات باروک از جمله اسطوره اورفه را نواختند.

رونالدو ویلازون می گوید: «وقتی من با مونته وردی آشنا شدم، این آشنایی به معنای واقعی زندگی من را مانند موتزارت تغییر داد. وقتی مونته‌وردی را می خوانید، شما نمی توانید فقط بخوانید بلکه باید یک هنرمند باشید. شما باید یک داستان حکایت کنید. شما باید کلمات را بیان کنید و به کلمات معنا بدهید.»

رونالدو ویلازون همچنین می افزاید: «من کاخ گارنیه را دوست دارم. مکانی جادویی است با نقاشی هایش و در آنجا بخشی از یک سنت تاریخی این مکان خارق‌العاده و زیبا بودن واقعا خاص و ویژه است.»

رونو کپوسون، ویلونیست می گوید: «من یک عاشق دیوانه موسیقی ریچارد استراوس هستم. قعطه مورگن (به معنای فردا) اثری درخشان است که به پرواز در می‌آید، وقتی آنرا می نوازید احساس می کنید که روی آب شناورید.»

پیام هر دو هنرمند این کنسرت، پیام امید است.

رونو کپوسون می گوید: «همه مردم از این دوران متاثر شده‌اند. اکنون باید از آنچه زیسته‌ایم الهام بگیریم و بویژه به آینده بنگریم. باید به هم نزدیک شویم و همبستگی از خومان نشان دهیم. این از نظر من مهم است و به همه نوازندگان می گویم: لبخند بزنیم، ما دوباره خیلی زود به صحنه باز می گردیم.»

رونالدو ویلازون نیز در پیام امیدش می گوید: «پروژه موسیقی مداوم، پروژه عظیمی است زیرا پیامی است به مردم جهان که:‌ ای مردم موسیقی بسیار مهم است و نیاز به کمک دارد. هنر و موسیقی و موسیقی کلاسیک، چیزی فرعی و جانبی نیست، چیزی نیست که بگوییم: خوب، این که مهم نیست. نه، موسیقی کلاسیک و هنر واقعا امور ضروری هستند.»

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=1031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.