تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7

یادبود پایور و وزیری در دومین شب کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی

  • کد خبر : 7369
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
یادبود پایور و وزیری در دومین شب کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی
قطعاتی به یاد فرامز پایور و علینقی وزیری در دومین شب دومین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شنو، در شامگاه روز جمعه ۲۸ آذرماه محمدرضا ابراهیمی نوازنده عود، سردار سرمست نوازنده آکاردئون و سهیل پیغمبری نوازنده کلارینت باس و سینا خشک بیجاری نوازنده تنبک ساعت ۲۱ جمعه در تالار رودکی به روی صحنه رفتند. در این اجرا قطعاتی از «آلبوم فیروزه» ساخته محمدرضا ابراهیمی اجرا شد.

دونوازی بهاره فیاضی، نوازنده تار و گوهرناز مسائلی نوازنده دایره و تنبک اجرای دوم روز جمعه ۲۸ آذرماه بود که ابتدا قطعاتی را به یاد استادان موسیقی ایران فرامرز پایور و علینقی وزیری اجرا کردند و سپس قطعه ای را در ماهور به صورت بداهه نواختند.

بهاره فیاضی درباره این اجرا گفت: ما در این برنامه به بزرگان موسیقی ایران مانند استاد پایور و استاد وزیری ادای احترام و با اجرای قطعات این استادان یک برنامه کلاسیک اجرا می کنیم که هم یک فرصت برای شنیدن این آثار باشد و هم یاد این استادان را زنده کنیم.

فیاضی در ادامه گفت: وقتی اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی برگزار شد بسیار خوشحال شدم و از آن موقع فکر کردم چقدر خوب است که یک برنامه با محوریت ساز برگزار شود و خوشبختانه این اتفاق افتاد. در این روزها که کنسرت‌ها نمی‌تواند به حالت عادی برگزار شود، برگزاری کنسرت‌های آنلاین برای روحیه مردم و خود نوازنده‌ها خوب است. کنسرت آنلاین یک تجربه جدیدی محسوب می‌شود، این شیوه از برگزاری کنسرت اتفاق بسیار خوبی است. البته امیدوارم شرایط هر چه زودتر به حالت عادی برگردد ولی تا آن زمان خوب است که این کنسرت‌های آنلاین ادامه پیدا کند.

فیاضی درباره آموزش آنلاین موسیقی گفت: پیش از کرونا تأکید زیادی داشتم که کلاس‌ها باید حضوری باشد و آنلاین درس نمی‌دادم اما وقتی مجبور شدیم کلاس‌ها را به صورت آنلاین برگزار کنیم به مرور به شرایط عادت کردیم. فکر می‌کنم کلاس‌های آنلاین تا الآن بد نبوده و حتماً پس از کرونا برای دوستانی که شرایط و امکان شرکت در کلاس حضوری را ندارند، کلاس‌های آنلاین را ادامه خواهم داد.

اجرای عیسی غفاری (سه‌تار)، نوشین پاسدار (عود) و سهیل رزاقی (تنبک) ساعت ۲۱ و اجرای علی کاظمی (تار)، یاسمین شاه‌حسینی (عود) و شایان میرزایی (تنبک) ساعت ۲۲ برنامه های سومین روز دومین دوره کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی است که شنبه ۲۹ آذرماه در تالار رودکی اجرا می شود و علاقه مندان می توانند اجراها را در صفحه اینستاگرام هفدانگ و بنیاد رودکی و سایت تیوال مشاهده کنند.

دومین دوره کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی ۲۷ تا ۳۰ آذر در تالار رودکی در حال برگزاری است.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=7369

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.