تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
18

یک پادکست برای آشنایی با روانشناسی

  • کد خبر : 2725
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
یک پادکست برای آشنایی با روانشناسی
یکی از خلاهای آموزشی ما از اول دبستان تا فارغ التحصیل شدن از دانشگاه بحث بسیار مهم روانشناسی شخصیتی است که می‌توانست مسیرگشایی خوبی برای تربیت درست افراد داشته باشد، حال آنکه جایگاه خاصی در سیستم آموزش رسمی کشور ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه پادکست خبرگزاری شنو؛ پادکست «خویشتن نو» طی ۱۶ قسمت توسط هانیه روزبهانی مدرس تحلیل رفتار متقابل تولید و عرضه شده است که در مورد چگونگی تعامل انسان با شخصیت‌های مختلف من جمله ارتباط مناسب انسان با خود را بررسی می‌کند.

خانم روزبهانی در قسمت اول پادکست به تحلیل رفتار متقابل پرداخته و هدف از خودشناسی را توضیح می‌دهد. این مجموعه کودک درون شما را معرفی کرده و انواع آن را تشریح می‌کند و از چگونگی مواجهه با آسیب‌های روانی و التیام درونی این کودک سخن گفته و همزمان نسخه‌ مناسبی برای مداوای آن تجویز می‌کند.

در ادامه اپیزود هفتم از ویژگی‌های شخص بالغ می‌گوید و چرایی نیاز انسان به توجه و نوازش را واکاوی می‌کند. قسمت یازدهم پادکست به شما یاد می‌دهد که چگونه سرنوشت انسان‌ها توسط خودشان در دوران کودکی طرح ریزی شده و دربزرگسالی مثل یک فیلم به اجرا در می‌آید؟

خانم روزبهانی دراپیزود چهارده الگوی رفتاری کارپمن را طرح می‌کند که طبق آن آدم‌ها گه‌گداری در دام یک مثلث تکرار شونده و قابل پیش بینی قرار می‌گیرند که سه نقش ناجی و قربانی و ستمگر اضلاع آن را را تشکیل می‌دهد. او درقسمت‌های بعدی راه برون رفت از این مثلث را عنوان کرده و الگوی جایگزینی به نام تد را معرفی می‌کند.

با توجه به طرح مباحث بنیادین و آموزش محور این پادکست، بازخورد نسبتاً خوبی از طرف مخاطبان داشته است. سازنده این پادکست معتقد است که یکی از خلاهای آموزشی ما از اول دبستان تا فارغ التحصیل شدن از دانشگاه بحث بسیار مهم روانشناسی شخصیتی است که می‌توانست مسیرگشایی خوبی برای تربیت درست افراد داشته باشد، حال آنکه جایگاه خاصی در سیستم آموزش رسمی کشور ندارد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=2725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.