تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
5

۴۲ هزار معلول از خدمات اتاق‌های هنر بهره‌مند شدند

  • کد خبر : 6255
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱:۵۰
۴۲ هزار معلول از خدمات اتاق‌های هنر بهره‌مند شدند
 وحید قبادی دانا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت در محل فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی با بیان اینکه در اتاق‌های هنر خدمات هنر درمانی در حوزه هنرهای تجسمی نقاشی و موسیقی ارائه می شود.
به گزارش خبرگزاری شنو، وحید قبادی دانا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت در محل فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی با بیان اینکه در اتاق‌های هنر خدمات هنر درمانی در حوزه هنرهای تجسمی نقاشی و موسیقی ارائه می شود، افزود: اتاق های هنر در سال جاری در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی ساماندهی شدند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۵۰ اتاق هنر در مراکز توانبخشی وجود دارد و بیش از هزار نفر از مربیان و مسئولان فنی برای فعالیت در این اتاق ها آموزش داده شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حوزه هنر نیز در حال حاضر جشنواره تئاتر منطقه‌ای در حال اجرا است و ۲۵۰ گروه دارای معلولیت در این حوزه فعال هستند.

قبادی دانا با اشاره به فعالیت‌های موسیقی افراد دارای معلولیت اظهار داشت: یکی از گروه‌های موسیقی از افراد دارای معلولیت در تونس حائز رتبه برتر شده و یکی دیگر از اعضا نیز رتبه دوم را در ژاپن به دست آورده است. از ۴۰۰ اثری که در ژاپن پذیرفته شد ۲۰۰ اثر از ایران بوده است که موجب قدردانی ژاپن از ایران شد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثاری هنری افراد دارای معلولیت تصریح کرد: امسال ۱۵۰۰ اثر در نمایشگاه شرکت داده شد و سوی داوران حرفه‌ای و طراز اول کشور ممیزی داوری و انتخاب شده بخشی از آثار این نمایشگاه در حوزه نقاشی بخش دیگری در حوزه هنرهای تجسمی و بخش دیگر در حوزه هنر کاربردی بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: این نمایشگاه تجلی اراده و توانمندی افراد دارای معلولیت می باشد که ستودنی است.

نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت در محل فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی از امروز به مدت یک هفته برپاست و آثار هنری به صورت مجازی در آدرس behzistart.ir به فروش می رسد.

 

 

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=6255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.