تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
6

تفاهم نامه ای با هدف ایجاد مرکز موسیقی در کردستان

  • کد خبر : 22999
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
تفاهم نامه ای با هدف ایجاد مرکز موسیقی در کردستان
رئیس حوزه هنری استان کردستان در این نشست با اشاره به ضرورت ارتباط بین نهاد‌های فرهنگی و هنری با مراکز آموزش عالی، دانشگاه کردستان را یکی از مراکز مهم علمی کشور عنوان کرد و افزود: فعالیت دانشکده هنر و معماری در این مرکز آموزش عالی یکی از ظرفیت‌های مهم هنری در کردستان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شنو، «امین مرادی» رئیس حوزه هنری استان کردستان در این نشست با اشاره به ضرورت ارتباط بین نهاد‌های فرهنگی و هنری با مراکز آموزش عالی، دانشگاه کردستان را یکی از مراکز مهم علمی کشور عنوان کرد و افزود: فعالیت دانشکده هنر و معماری در این مرکز آموزش عالی یکی از ظرفیت‌های مهم هنری در کردستان به شمار می‌رود.

امین مرادی ضمن تاکید بر لزوم تعامل و همکاری بین حوزه هنری و دانشگاه کردستان. گفت: حوزه هنری آمادگی همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را دارد. در همین راستا آلبوم موسیقی مستوره به عنوان یک کار مشترک با دانشگاه کردستان تولید و منتشر شده است.

مرادی امضای این تفاهم نامه همکاری‌های مشترک را یک اقدام مثبت عنوان کرد و گفت: ایجاد تعامل و ارتباط بین دانشجو و هنرجو، می‌تواند زمینه برای حضور دانشجویان در محیط‌های هنری فراهم کند.

مرادی به تخصصی بودن کار فرهنگی و هنری اشاره کرد. گفت: کار فرهنگی در کنار تخصص به دغدغه و علاقه نیاز دارد و با دستورالعمل و بخشنامه به نتیجه نمی‌رسد.

معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان نیز در این نشست در سخنانی با قدردانی از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری در بخش‌های مختلف تولیدی و زیر ساختی، افزود: خانه خلاق در شهر‌ها و استان‌هایی که در بخش صنعت با مشکل روبرو هستند. می‌تواند زمینه جذب استعداد‌های هنری را در جهت ایجاد خلاقیت و نوآوری و حمایت از هنرمندان و هنرجویان حوزه هنری و دانشگاه فراهم آورد.

کیومرث کرمی گفت: شناسایی و جذب ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و معرفی هسته ها، واحد‌ها و شرکت‌های فناورمعرفی شده توسط مدیریت توسعه کارآفرینی. مراکز رشد و نوآوری می‌تواند زمینه ایجاد پویایی و معرفی بایسته پتانسیل‌های ارزنده موسیقی و سینما در استان را فراهم سازد.

انتهای پیام/

5/5 - (6 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.