تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
10

«فغانستانی دیگر» از هوشنگ کامکار برای افغانستان

  • کد خبر : 18223
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
«فغانستانی دیگر» از هوشنگ کامکار برای افغانستان
هوشنگ کامکار قطعه‌ «فغانستانی دیگر» را برای ارکستر سمفونیک و ساز عود تولید و آن را و به مردم ستمدیده و رنج‌کشیده‌ افغانستان تقدیم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو،هوشنگ کامکار از آهنگسازان شناخته موسیقی کشورمان قطعه «فغانستانی دیگر» را برای ارکستر سمفونیک و ساز عود تولید و آن را و به مردم ستمدیده و رنج‌کشیده افغانستان تقدیم کرده است.

این آهنگ‌ساز پیشکسوت درباره‌ی این قطعه نوشته است:
جدیدترین اثر من است که به ستمدیدگان و رنج کشیدگان مظلوم افغان تقدیم شده است. این اثر شدیدا تحت تاثیر اتفاقات ناگوار و تنها گذاشتن غیر انسانی و عجولانه مردم بی گناه افغانستان توسط کشورهای طرفدار حقوق بشر بوده که در چند روز گذشته نوشتم. گویا، غمی که در دل داشتم را فقط با موسیقی می توانستم بیان کنم.امیدوارم که با تلاش جمعی و پایداری مردم صلح و آشتی ملی در آن دیار پر فغان هر چه زودتر برقرار گردد.

«فغانستانی دیگر»قطعه ای است که برای ارکستر سمفونیک و ساز عود بر روی یکی از ملودی های مشهور و مردمی افغانستان «بیا که بریم به مزار» نوشته ام. برای همان مزاری که امروز دیگر نمی توان به آن رفت.
هر چقدر فکر کردم که برای مخارج ضبط آن از چه کسی کمک بگیرم موفق نشدم. بالاخره اجرای گروه سازهای زهی و عود و نیز ضبط و مسترینگ آن توسط ارسلان کامکار برادرم صورت گرفت. ارسلان زحمات زیادی را برای این اثر متحمل شد که از او بسیار سپاسگزارم.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=18223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.