تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
8
«فریدون آسرایی» "خواننده و آهنگساز کشورمان"

تغییر ذائقه موسیقی مردم ایران

  • کد خبر : 22572
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
تغییر ذائقه موسیقی مردم ایران
«فریدون آسرایی» گفت: موسیقی هنری است که با زمان پیش می‌رود و ما نیز باید واقعیت‌ها را بپذیریم. سلیقه مردم به گونه‌ای است که می‌توانند موسیقی را به هر سمتی که می‌خواهند ببرند.

به گزارش خبرگزاری شنو، «فریدون آسرایی» گفت: موسیقی هنری است که با زمان پیش می‌رود و ما نیز باید واقعیت‌ها را بپذیریم. سلیقه مردم به گونه‌ای است که می‌توانند موسیقی را به هر سمتی که می‌خواهند ببرند.

«فریدون آسرایی» “خواننده و آهنگساز کشورمان” در گفت‌وگو خود درباره علت گرایش جوانان به موسیقی‌های نابهنجار اظهار کرد: موسیقی هنری است که با زمان پیش می‌رود و ما نیز باید واقعیت‌ها را بپذیریم؛ سلیقه مردم به گونه‌ای است که می‌توانند موسیقی را به هر سمتی که می‌خواهند ببرند.

دنیا تبدیل به یک دهکده کوچک شده

آسرایی ادامه داد: دنیا تبدیل به یک دهکده کوچک شده و همه با جهان امروز در ارتباطند و موسیقی‌ ما نیز باید با همه دنیا هماهنگ شود؛ در این زمانه ما نمی‌توانیم از جوانان بخواهیم موسیقی اصیل گوش کنند چرا که آنها تمایل دارند به موسیقی مورد علاقه خودشان گوش فرا دهند و نمی‌توان با این مسئله جنگید.

خواننده ترانه گل هیاهو در پاسخ به این سوال که به نظر شما خوراک موسیقیایی جوانان چطور باید باشد. گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که همه چیزش با همه جای دنیا متفاوت است. ما تا به حال در هیچ جای دنیا ندیده‌ایم که کنسرت خنده برگزار کنند. کنسرت دارای یک چارچوب است اما در کشور ما در بهترین تالار کشور که تالا روزارت کشور است کنسرت خنده برگزار می‌شود.  تا بحال نفهمیده‌ایم وزیر ارشاد یا وزیر کشور ما چگونه اجازه می‌دهند در جنین مکانی کنسرتی تحت عنوان کنسرت خنده برگزار شود. جالب‌تر اینکه وزارت ارشاد هم برای آن تحت عنوان کنسرت مجوز صادر می‌کند، من نمی‌دانم چرا مسئولین موسیقی را مسخره می‌کنند. با این مسائل توقعی نمی‌رود که اتفاقات خوبی در حوزه موسیقی رخ دهد.

آهنگساز کشورمان ادامه داد: با جنین وضعیتی چرا من نوعی باید تلاش کنم کار ارزشی بخوانم در جایی که ارزش‌ها بی مفهوم شده است من برای چه باید خود را خسته کنم.

آسرایی با بیان اینکه بخشی از این مشکلات به دلیل وجود برخی تهیه‌کننده‌هاست گفت: برخی تهیه‌کنندها بیشتر به دنبال کسب درآمد هستند. اینکه چه نوع کاری دارد تهیه می‌شود. برایشان هیچ اهمیتی ندارد و متاسفانه خیلی راحت هم مجوز دریافت می‌کنند و بخش دیگری از این مشکل نیز به خاطر مسئولین است که ارزشی برای موسیقی قائل نیستند.

انتهای پیام/

5/5 - (20 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.