تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
18

جایزه بهترین موسیقی فیلم در دستان «احسان صدیق»

  • کد خبر : 20222
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
جایزه بهترین موسیقی فیلم در دستان «احسان صدیق»
احسان صدیق، چندی پیش برای ساخت موسیقی متن فیلم «جنبل» جایزه‌ بهترین موسیقی فیلم را از جشنواره‌ی فیلم زنان در رم ایتالیا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری شنو،احسان صدیق، آهنگساز و سرپرست گروه «کوارتت کاسته»، چندی پیش برای ساخت موسیقی متن فیلم «جنبل» جایزه‌ی بهترین موسیقی فیلم را از جشنواره‌ی فیلم زنان در رم ایتالیا دریافت کرد.

این جشنواره‌ی بین‌المللی که هرساله در کشور ایتالیا برگزار می‌شود امسال با نگاهی ویژه به آثار فیلمسازان ایرانی به صورت آنلاین برگزار شد. فیلم «جنبل» به کارگردانی هادی کمالی مقدم و مینا بزرگمهر مستندی داستانی درباره‌ی خیالات مردم مناطق جنوبی ایران و برگرفته از ناخودآگاه جمعی ساکنان این منطقه و دیگر مناطقی است که مردم آن در حاشیه‌ی دریاها زندگی می‌کنند و موضوعاتی مثل عشق و طی طریق برای رسیدن به آن را در برمی‌گیرد.

احسان صدیق آهنگساز و نوازنده‌ی گیتار الکتریک درباره‌ی ایده‌ی اولیه‌ی شکل‌گیری موسیقی متن فیلم «جنبل» گفت: «روایت داستانی این فیلم درباره جنوب ایران بود اما من تصمیم گرفتم موسیقی آن را خارج از فضای مرسوم موسیقی جنوب طراحی کنم چرا که اعتقاد دارم در کنار روایت داستان، موسیقی فیلم به مثابه یک دوئت رفتار می‌کند که علاوه بر داشتن شخصیتی مستقل در خدمت روایت داستان نیز قرار می‌گیرد.»

این آهنگساز در ادامه با اشاره به نقش روایت‌گری موسیقی متن در فیلم افزود: «من صرفا قصد روایت موسیقی جنوب ایران را نداشتم چون به نظرم ساخت موسیقی فیلم با ابزار و حال و هوای جغرافیایی که در آن فیلم ساخته می‌شود کاری ساده و پیش پا افتاده است که در سلیقه من نیست. به همین دلیل برای ساخت موسیقی فیلم «جنبل» به سراغ یک موسیقی تجربی رفتم و تلاش کردم تا به کمک سازهای بومی و غیر بومی روایت موسیقی را انجام دهم.»

در جشنواره بین‌المللی فیلم زنان در رم ایتالیا امسال علاوه بر نمایش فیلم جنبل، فیلم‌هایی مثل «بنفشه‌ی آفریقایی» ساخته‌ی مونا زندی و «اهل آب» اثر آزاده بی‌زارگیتی، «مادر زمین» به نویسندگی و کارگردانی مهناز افضلی و… به نمایش درآمدند.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=20222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.