تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
6

سامانه‌های ارشاد سرانجام کار خود را از سر گرفت

  • کد خبر : 22798
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
سامانه‌های ارشاد سرانجام کار خود را از سر گرفت
پس از مدتی تعطیلی سامانه اخذ مجوزهای آثار موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با رفع این مشکل، آمار مجوزهای صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شنو، پس از مدتی تعطیلی سامانه اخذ مجوزهای آثار موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با رفع این مشکل، آمار مجوزهای صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ اعلام شد.
در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، برخلاف بهار دو سال گذشته که اجراهای صحنه‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و برخط برگزار شد، ۱۲۶ اجرای صحنه‌ای مجوز دریافت کردند و تعداد دفعات اجرای این برنامه‌ها به ۳۲۸ نوبت اجرا رسید. از این تعداد ۹۶ اجرا در ژانر پاپ، ۱۳ اجرا در گونه ردیف دستگاهی، ۶ اجرا در گونه تلفیقی، ۸ اجرا محلی و ۳ اجرا موسیقی کلاسیک بوده است.

با توجه به تفویض اختیار در بخش اجرای صحنه‌ای به اداره کل ارشاد استان‌ها، این آمار فقط مربوط به مجوزهایی است که توسط دفتر موسیقی صادر شده و مجوزهای صادره توسط ادارات کل استان‌ها را شامل نمی‌شود. آمار سراسری نیز به‌زودی و به تفکیک استان‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

در مدت یادشده، ۲۱ آلبوم موسیقی مجوز دریافت کرده است. از این تعداد ۹ آلبوم در ژانر پاپ، ۲ آلبوم سنتی، ۵ آلبوم تلفیقی، یک آلبوم محلی و چهار آلبوم در ژانر موسیقی کلاسیک بوده است. ۸۰ تک آهنگ و ۵۱ نماهنگ نیز در این مدت از دفتر موسیقی مجوز انتشار دریافت کرده است.

حضور رسمی سه گروه موسیقی ایرانی در خارج از کشور و حضور چهار گروه خارجی برای اجرا در ایران و همچنین صدور مجوز انتشار ۱۴ کتاب گویا از دیگر اقدامات دفتر موسیقی در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.

در سه ماهه نخست سال جاری در بخش تأسیس و تمدید مجوز مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری و همچنین استودیوهای صدابرداری، ۱۳ مجوز صادر شده است.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.