تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

«جِف بک» اسطوره گیتار در گذشت

  • کد خبر : 24242
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
«جِف بک» اسطوره گیتار در گذشت
در پستی که در صفحه شخصی این هنرمند «جف بک» منتشر شده آمده است: جف بک روز سه شنبه به طور ناگهانی به بیماری مننژیت مبتلا شد و روز بعد در آرامش در سن ۷۹ سالگی درگذشت

به گزارش خبرگزاری شنو، در پستی که در صفحه شخصی این هنرمند «جف بک» منتشر شده آمده است: جف بک روز سه شنبه به طور ناگهانی به بیماری مننژیت مبتلا شد و روز بعد در آرامش در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

جف بک در سال ۱۹۴۴ در بریتانیا متولد شد. وی در جوانی از مشهورترین نوازندگان گیتار گردید. گفته می شود این هنرمند تاثیر به سزایی در پیشرفت موسیقی جاز، راک و هوی متال داشته است.

بیوگرافی

جِف بک آهنگ‌ساز و نوازندهٔ گیتار الکتریک سبک راک اهل انگلستان بود. او یکی از ۳ گیتاریست شناخته‌شده‌ای است که با گروه د یاردبردز همکاری داشته‌اند. بک در رده‌بندی «۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران» نشریهٔ رولینگ استون که در سال ۲۰۰۳ انجام شد رتبهٔ ۱۴ام را به‌خود اختصاص داد. شبکهٔ اِم‌اِس‌اِن‌بی‌سی هم در سال ۲۰۰۸ از او با لقب «گیتاریستِ گیتاریست‌ها» یاد کرده‌است.

بیشتر آثار جف بک قطعات بدون کلامی (instrumental) هستند که با مشخصهٔ نوآوری در صداها و در سبک‌های بلوز راک، هوی متال و فیوژن جَز ساخته شده‌اند. در سال‌های واپسین عمرش افزوده شدن شیوهٔ نوازندگی راک و عناصری از الکترونیکا را هم در آثار او می‌شد شنید.

انتهای پیام/

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=24242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.