تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
9

استقبال لبنانی ها از موسیقی ایرانی

  • کد خبر : 22457
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۲۳
استقبال لبنانی ها از موسیقی ایرانی
آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر  با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شنو، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر  با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره

در ابتدا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و اساتید این رویداد تشکر کرد. اظهار داشت: امسال جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در ۱۰ رشته برگزار شد.

وی حضور اساتید در این رویداد هنری را مایه افتخار دانست و گفت: امسال برای اولین‌بار از رئیس جمهور دعوت کردیم. از نمایشگاه اینه در اینه دیدن کردند و نتیجه این حضور در ادامه اعلام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عدالت فرهنگی را شعار دولت مردمی دانست و تاکید کرد: برجسته‌ترین ویژگی جشنواره تجسمی برگزاری استانی آن بود. که در ۲۷ استان و ۲ منطقه آزاد برگزار شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تاکیدمان در جشنواره‌های فیلم، تیاتر، موسیقی و تجسمی فجر محقق کردن کامل شعار‌های اعلام شده است. در این جشنواره شاهد حضور جوانان در کنار اساتید بودیم. اکنون در ۷۲ شهرستان دوره‌های آموزشی را در ۵۰ رشته آغاز کرده‌ایم که کار بنیادینی است و گسترش پیدا خواهد کرد.

وی تقویت اقتصاد و هنر و صنایع خلاق را یکی از محور‌های اصلی در وزارت ارشاد است، گفت: برای پی‌ریزی سالم و دقیق در حال برنامه‌ریزی هستیم که منجر به کمک به هنر‌های تجسمی خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اقتصاد هنر زمینه‌ساز توسعه هنر است، افزود: اقتصاد هنر یک سرفصل جدی در فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. در سفر اخیر به لبنان جمعی از هنرمندان موسیقی در بیروت اجرا‌هایی داشتند که مورد استقبال مردم لبنان قرار گرفت.

سید عباس میرهاشمی دبیر کل جشنواره در گزارشی به تشریح روند این رویداد هنری پرداخت و سپس حکم دبیری پانزدهمین دوره جشنواره هنر‌های تجسمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیدعباس موسوی اهدا شد.

در ادامه ویدو کلیپ‌هایی از محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هادی مظفری مدیرکل اداره هنر‌های تجسمی فجر پخش شد.

نشان عالی مفاخر تجسمی و لوح طوبی به اساتید محمد بهرامی گرافیست، نقاش و نگارگر، سید شجاع‌الدین شهابی نگارگر و گرافیست، علی‌اشرف صندق‌ابادی خوشنویس، اسماعیل عباس عکاس، رضا لواسانی مجسمه‌ساز، اصغر کفش‌چیان مقدم اهدا شد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.