تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

محمدرضا شجریان وجایزه گرمی

  • کد خبر : 24573
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
محمدرضا شجریان وجایزه گرمی
استاد شجریان در طول فعالیت‌های هنری خود دوبار نامزد دریافت جایزه موسیقی گرمی (Grammy Awards) شد. اولین بار در سال ۲۰۰۳ برای آلبوم «بی تو بسر نمی‌شود» و بار دوم در سال ۲۰۰۵ برای آلبوم «فریاد» که هیچکدام از این دو اثر موفق به دریافت جایزه نشدند.

به گزارش خبرگزاری شنو، استاد شجریان در طول فعالیت‌های هنری خود دوبار نامزد دریافت جایزه موسیقی گرمی (Grammy Awards) شد. اولین بار در سال ۲۰۰۳ برای آلبوم «بی تو بسر نمی‌شود» و بار دوم در سال ۲۰۰۵ برای آلبوم «فریاد» که هیچکدام از این دو اثر موفق به دریافت جایزه نشدند.

جایزهٔ گرمی ، که در اصل جایزه گرامافون نامیده می‌شود یا گرمی، یک جایزهٔ موسیقی است که توسط آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط برای شناسایی دستاوردهای صنعت موسیقی ارائه می‌شود. نشان جایزه یک گرامافون طلاکاری‌شده را به تصویر می‌کشد. مراسم سالانه اهدای جوایز با اجرای هنرمندان برجسته و اهدای جوایزی که محبوبیت بیشتری دارند، همراه است. از بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، گرمی بزرگ‌ترین آن‌ها است. گرمی به همراه جوایز اسکار (برای دستاوردهای سینمایی)، جوایز امی (برای دستاوردهای تلویزیونی) و جوایز تونی (برای دستاوردهای تئاتر و برادوی) یکی از چهار جایزه اصلی سالانه سرگرمی آمریکا محسوب می‌شود.

اولین مراسم گرمی در ۴ مه ۱۹۵۹ برگزار شد. پس از مراسم سال ۲۰۱۱، آکادمی به بازنگری و بازسازی بسیاری از دسته‌بندی‌های جوایز پرداخت.

انتهای پیام/

5/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=24573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.